Foto iFokus

Foto

Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 703 ggr
Robert
0

Find edges i Photoshop

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Find edges i Photoshop kan ge lite mer liv i svartvita bilder. Här konvertera jag om en färgbild till svartvitt, la upp ett nytt lager och sedan körde jag filtret find edges, drog slutligen ned opaciteten till 30%.

Vad tycks?

Hälsningar

Robert

Madde
0

Jag tycker att det blev riktigt fint. =) Tänk om man kunde göra sånt där i ps. Hmm det blir till och köpa någon bok och så sätta sig ner och öva. =)

Bra jobbat Robert

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

emmaa
0

Jättevackert!

Robert
0

Tack, Madde, det där är superenkelt. Jag var lite luddig med att skriva nytt lager, det ska vara ny kopia av bakgrunden (Ctrl+J), sedan filtret find edges. När du har kört filtret så drar du ned opaciteten till 30% eller det som passar dig bäst.

(Jag konverterar alltid mina bilder med ett nytt justeringslager, exempelvis via Channel Mixer. Trycker man ned Shift+Ctrl+A+E, så får man slår man ihop alla öppna lagren till ett nytt lager. På det nya lagret la jag på filtret find edges.)

Robert

Madde
0

Tack robert. Måste testa det och se hur det blir. =)

Tack för tipset. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Anne
0

Oj - riktigt snyggt. Det måste jag testa.

Zeroni
0

Väldigt fint! Själv tycker jag att de två blombladen på buketten näst högst upp är för vita. Jag skulle vilja ha det så att det fanns mer svarta/gråa partier i de blombladen. Nu blir det mer blänkande vitt som skär sig.

jojjehanna
0

Fint men håller med #6

[Gitsan]
0

Vilken underbart fin bild det blev! Denna sida är ju rena guldgruvan för en novis som jag!

Robert
0

#8, kul att du tycker det, bästa sättet att lära sig är att snappa upp från andra och dela med sig.

Hälsningar

Robert