Find edges i Photoshop
Jag tycker att det blev riktigt fint. =) Tänk om man kunde göra sånt där i ps. Hmm det blir till och köpa någon bok och så sätta sig ner och öva. =)
Bra jobbat Robert
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Jättevackert!

Tack, Madde, det där är superenkelt. Jag var lite luddig med att skriva nytt lager, det ska vara ny kopia av bakgrunden (Ctrl+J), sedan filtret find edges. När du har kört filtret så drar du ned opaciteten till 30% eller det som passar dig bäst.
(Jag konverterar alltid mina bilder med ett nytt justeringslager, exempelvis via Channel Mixer. Trycker man ned Shift+Ctrl+A+E, så får man slår man ihop alla öppna lagren till ett nytt lager. På det nya lagret la jag på filtret find edges.)
Robert
Tack robert. Måste testa det och se hur det blir. =)
Tack för tipset. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Oj - riktigt snyggt. Det måste jag testa.

Väldigt fint! Själv tycker jag att de två blombladen på buketten näst högst upp är för vita. Jag skulle vilja ha det så att det fanns mer svarta/gråa partier i de blombladen. Nu blir det mer blänkande vitt som skär sig.
Fint men håller med #6
Vilken underbart fin bild det blev! Denna sida är ju rena guldgruvan för en novis som jag!

#8, kul att du tycker det, bästa sättet att lära sig är att snappa upp från andra och dela med sig.
Hälsningar
Robert