Macro, vattendroppar

Skärpan ligger inte helt rätt på #1, men annars är det fräcka bilder. Gillar färgerna och kontrasterna, och skärpan på #0. ;)

Jag gillade verkligen droppen på #0, det är lite tråkigt ibland med den korta skärpedjupsranden som jag själv erfarat mer än väl =P
Fullkomligt älskade #1, den gjorde du bra!
#2 Tack :) Jag försökte få #1 att se mjuk ut liksom, men det kanske bara såg konstigt ut med sån placering av skärpan? :)
#3 Tackar. Har ju ett bakvänt objektiv, så det är svårt med skärpedjupet då ;P
Jag blev jätteimponerad! Fast jag är inte medlem här på Foto, inne och tjyvkikar lite bara, så jag kan ju inte så mycket om det här… 
Men tyckte bilder var superhäftiga!

Gillar verkligen bilderna! Intressant med tygets struktur också.=)
Jag är väldigt nyfiken på det här med bakvänt objektiv, hur gör du? Vilka objektiv har du satt ihop, och hur?

Jag tyckte båda var jättefina! Gillade dock #1 mest. :)
jättefina bilder. :) gillade framförallt #0. färgerna å skärpan är underbar!
Tack så jättemycket :) Kul att ni gillar bilderna. Ska kanske pröva med lite andra färger också?
#7 Nu blev jag nyfiken, varför ha objektivet bak och fram? :)
#11 Man kan fota mycket närmare då. Det är som ett billigare alternativ till ett macroobjektiv.
Nackdelarna är att utan bländarring måste man hålla fingret på "bländarspaken" och det kan vara lite jobbigt ibland. Fokusera gör man genom att flytta kameran fram och tillbaka ifrån objektivet.
#12 har läst om sånt där men inte riktigt förstått men nu gör jag det. ^^ verkar ju vara rätt så smart att göra så! ^^ dock är jag för oteknisk för att försöka, haha!
#13 Okej :) Ja det är rätt kul. Men jag ska ändå spara till ett macroobjektiv såsmåningom.
Nejdå. Jag är inte heller spec. teknisk, men det var inte ens svårt. Bara att skruva på som ett vanligt filter sedan vända och så skruva i det som ett vanligt objektiv :) Jag fick använda stepupringar också, för att det skulle passa min filtergänga.
#12 Jaha, smart ^^