Årets bild
Årets bilder är korade, och många är nog åsikterna. Givetvis tycker jag att man på ett Fotoforum bör tycka till.
Länk: http://www.aretsbild.se/ibp/?rows=10&sort=2&s=0&cat_id=49a6ff12bb92b
Jag skall själv fundera, och titta ett per gånger till, sen tycker jag till :o)
mvh Martin

De flesta bilderna är väldigt intressanta. Finns dock bara 1 bild som jag verkligen gillade. Den där afrikanen som är i en gruva med ett ljus med sig. Den var inte helt "wow" men jag gillar den mest av alla.
Sen fanns det vissa bilder som var otroligt tråkiga och.. inte så fotomässigt bra. Tänker inte nämna någon men.
Den bästa bilden (tycker jag) är den Magnus Wennman, Aftonbladet har tagit när Obama vann det Amerikanska presidentvalet. Bilden på kvinnan där tårarna trillar nerför kinderna säger precis allt. Hennes tårar är av lycka. Hela det fruktansvärda slaveriet och bespottningen som de färgade fick utstå av de vita under mycket lång tid spelas upp i minnet när man ser bilden. En bild som berör på djupet.
Jag tyckte inte att någon beröde mig speciellt mycket..:/
-' Rebecca Johansson

"Årets naturbild" med havsörnen och kråkan var berörande vacker.
// Lisa, medarbetare på Twilight
Jag tycker också att bilden som Wennman tagit, när Obama blir president, är riktigt bra. Den speglar verkligen känslor, samtidigt som bilden i sig tycker jag förstärker att det är något stort som avspeglas. Och ett presidentval är ju alltid stort, oavsett vilken politisk uppfattning man har.
Årets bildreportarevinnare (sport, "Tough guy") gillade jag skarpt. Oväntade vinklar och motiv och tycker hela reportaget andades kvalitet och eftertanke.
Diskad: Vinnaren i klassen "Årets Nyhetsbild Sverige" har i efterhand diskats sedan det framkommit att den tagits redan i slutet av 2007 och inte i början av 2008 som fotografen trodde. Priset är återlämnat och går istället till tvåan i klassen, med en bild på mordplatsen av Engla.
mvh Martin