Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 571 ggr
crazydreamer
0

Behöver Hjälp snabbt..

Jag har 6 tusen som jag ska köpa en systemkanera för. Vilken ska jag köpa.. Är nybörjare.. Och skulle behöva hjälp snabbt.. Ska inhandla den senast lördagen den 14 mars.

Har funderar på en nikon D60. Men det är så svårt att välja i denna ljungel av olika kamrer..

Jag ska ha hela kittet.. allså, uvfilter, minnerskort, väska och troligen blixt.. Är det något annat som ni tycker att man har nytta av.

MVH Crazydreamer

// Nyfiken Jenny

pellepiano
0

Glädjande nog är bildkvaliten ungefär lika bra på de flesta digitala systemkameror. Det som skiljer kan vara antal megapixlar, hur huset är byggt, om det är vädertätat, hur snabb den är mm, alltså saker som inte rör kvaliteten på själva bilden.

Har du kollat på de andra trådarna här med samma fråga ?

crazydreamer
0

japp.. jag har kollat runt.. men det är såååå jätte svårt för man är olika "märkes" människor..

Jag kommer att ta kort i skymning, sport ( innebandy), natur bilder. Och det skiljer sig tydligen lite med kamerna på att ta på sport.. Eftersom det rör sig.. Jag är jätte dålig på sånt här.. Men vill ha min första kamera.. Och nu har jag samlat ihop mina pengar och då började jag tänka ordentligt på vad jag skulle köpa.. har hela tiden sagt D60 men jag vill ju ha en kamera som jag kan ha i många år. och som inte bara är en "nybörjar" kamera..

// Nyfiken Jenny

pellepiano
0

Om du nu ska göra en investering på en bra kamera, investera då först lite tid att gå igenom grunderna för fotografi. Blir lättare att ta beslut om objektiv, deras ljustyrka, exponering mm.

Gratis kurs på nätet … www.kameravaskan.se

crazydreamer
0

Nu har jag läst massor.. och jag fattar lite mer.. Men det säger mig inget om vilken kamera som är bra.. för mina saker :)

// Nyfiken Jenny

crazydreamer
0

Jag har bestämt mig.. ska ha en Nikon D60 med ett 18-55 objektiv.. Men ska jag ha ett Vr objektiv eller inte??????

// Nyfiken Jenny

pellepiano
0

VR är bra om DU är ostadig, inte om motivet rör sig. Men det går väl att stänga av VR funktionen ( för den är inte bra om du har kameran stilla på stativ tex ).

crazydreamer
0

okej.. tack för svaret.. nu en fråga till.. köper man en Nikon D60 så finns det ju objektiv som är 18-55 är det ett bra objektiv eller ska jag köpa ett till???? Jag har funderat på att köpa ett 55- 200..

// Nyfiken Jenny

pellepiano
0

Tycker du ska börja med det som följer med och själv upptäcka om du behöver extra brännvidd.