SP AF90mm F/2.8 Di Macro 1:1

ohh, man blir ju inte sugen på att köpa en DSLR nu inte…

Vad fick dig att välja denna och inte Sigmas 1:1 macro objektiv?
snygga bilder=)

Det är bättre skärpa i tamron, testade även sigmas och blev inte nöjd med det resultatet.

tack för svaret, blir nog en tamron när jag ska köpa ett macro objektiv, men enligt några tester så har sigmas vunnit =/

Arleklint du har enorm känsla när du fotar, på ett nästan expressionistisk sätt en ren njutning för ögat. Jag ser att du fotar med MYCKET inlevelse .

Fina rökbilder du tagit mandrakonian även dom andra bilder är vackra vad för slags kamera har du nu ?
#11 Den var läcker !
mvh/bjorsa

Bjorsa jag använder canon350D, rätt nöjd med den.

#14 Ok fundera själv på digital systemkamera men då begagnad troligtvis men vet inte vilken man skall ta men de löser sig nog när väl jag har pengar å jag ser en på blocket men skall ha canon 350 i tankarna
mvh/bjorsa
Mycket fina bilder Mandrakonian.
Har funderat ett tag på att införskaffa ett macro-objektiv och nu när jag ser dessa bilder får jag verkligen inspiration. Det skulle vara kul att se porträttfoto med detta objektiv.
//Stefan

Ska försöka ta några bilder, men jag är inte så mycket för porträtt så jag vet inte om jag kan göra rätta för gluggen.
Den gluggen är nästan otäckt skarp och bör i samband med porträttfoto märkas upp med en röd lapp: "Porvarning" ;)

# Arleklint jag märkte det, tanten ville inte ha sina bilder på sajten på grund av det .

#17, ha ett avstånd på ca 2 meter så löser det sig. Bra med mycket ljus, belys de partier som är värst. Och sedan är det enkelt att softa lite i ps eller om du ställer in skärpan lite fel. Du kan också använda största bländare och fokusera på ögonen, då har du skinnpartierna utanför skärpedjupet.
Hälsningar
Robert

, men jag kunde inte låta bli gluggen. Här tog jag ett macro på RÖK.