Retuschutmaning #2
Detta är en utmaning där arrangören laddar upp en bild som ni medlemmar sedan ska redigera så fint ni kan. Efter en vecka väljs en första, andra, och tredjeplacering ut och skrivs i forumet. Vinnaren får ansvara över nästa utmaning och där utse vinnaren.
REGLER
¤ Originalfotot som arrangören laddar upp ska förminskas ner till max 1600x1600px, för bästa kvalitet.
¤ Det får inte vara redigerat på något sätt, utan ska vara helt i original.
¤ Personen som väljer bild utser "vinnaren" samt andra och tredje placeringarna, och den som kommer på första platsen väljer bilden för nästa omgång.
¤ Utmaningen pågår i 7 dagar plus två dagar att utse "vinnarna".
¤ Den som håller i utmaningen får gärna motivera sitt 1a, 2a och 3e val!
¤ Ni får ladda upp bidrag tills den till kl 18.00 på kvällen då tävlingen avslutas. (31a Jan.)
¤ Kom ihåg att klicka på "Visa i nytt fönster (full storlek)" i vänstra hörnet när ni öppnat den bifogade bilden. I popup-rutan är fotots kvalité försämrat.

Anmaja, den var snygg! Riktigt fina färger och kontraster!

Fan …. min data är cp ..!! .. jag kan inte leka med photoshop …

#7 Den gillade jag :)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
# 4 - Tack! 
"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

#9 tack ….

putt ^^
( detta kmr inte bli enkelt att välja vinnare
)
#3: Snygg! Såg inte direkt redigerad ut heller :)
#14 - Tack, jag har i alla fall beskurit, lagt på en ram och ändrat både kontrast och lite annat.
Tycker den är rätt olik originalet… 
"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh
Blev sådär! klurig bild att redigera men försöker alltid att inte gå ifrån orginalet. lik orginalt med några småändringar. Klurig bild att redigera. Fanns inte direkt något att redigera bort ellker lägga till. Gillar bilden stakrt :)
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"

Putt! Bara 2h kvar =D

Resultat kmr ikväll! =D

Spännande att se resultatet. ;)
20# det är bara vinnaren som får starta tävlingen och denn väljer en bild som vi ska redigera och utser sedan vinnaren som i sin tur får väälja en av sina bilder. Du får delta i de nya iutmaningarna.
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"
aha då fattar jag
här kommer mitt bidrag