macro objektiv
Söker ett macro objektiv till en Nikon.
Har tittat på ett Sigma EX 50/2,8 DG Macro 1:1 för Nikon
Är det ett bra nybörjar obejtiv för macro? Budgeten är lite skral just nu eftersom jag jagar ett zoom objektiv oxå!
Jag har sigmas 105 macro, är supernöjd!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
För ett tag sedan så kollade jag också på olika macro objektiv, men jag ville inte att de skulle vara för dyra. Men istället för att köpa ett helt nytt ocjektiv så köpte jag närbildslinser. Jag tror att de kostade 200-250 kr och jag har aldrig ångrat mig! Jag kände att jag inter ville lägga ut så mycket pengar på ett objektiv som jag kanske inte skulle anvnäda så mycket så närbildslinser var ett väldigt bra alternativ för mig. Nu vet inte jag hur mycket du vill satsa på att fota macro, men om du känner ungefär som jag kände så rrekonmenderar jag värkligen närbildsfilter!
Annars så kan jag tänka mig att Tamron 90/2,8 är ett väldigt bra macro objektiv :)

Om du har en skral budget (som jag) skulle jag köpa mellanringar nu och sedan köpa ett ordentligt macroobjektiv när jag fick pengar.
Jag vill ha ett Nikkor 105 mm f2,8 för det verkar vara ett av de bästa. Men 7000 kr har jag inte. Så jag satsar på mellanringar så länge…

Jag tänker satsa på dessa: http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=1562519 . Googla på dem så får du upp lite olika recensioner.. De verkar bra. =)