Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 929 ggr
[VictoriaR]
0

Kritik,padda

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!Skulle vara snällt om ni ville kritiserade denna bild jag tog i somras.

Jag hade bara fotat i ett halvår då,så jag är inte så jätteduktigTungan ute

Har bara redigerat färgerna.

(öppna bilden i ett nytt fönster,iFokus försämrar kvalitén.)

[VictoriaR]
0

Ingen?Puttar lite

fiiiyah
0

vilken söt :D pussade du den ? ;D

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

Inkanyezi
0

Tok heller, då får hon ju dras med den där prinsen resten av livet…

Banio
0

Tycker bilden är bra. Har lite svårt att avgöra skärpan, men tycker spontant att den ser OK ut. Skulle kanske vilja beskära bilden lite i nederkant, Kanske också höja färgmättnad och kontrast lite grann.

Testa runt lite!

I huvudsak en OK bild som kanske blivit lite bättre om du kommit en aning närmare….

Inkanyezi
0

Jag gillar ju neutrala färger, så jag skulle inte vilja höja kontrasten eller färgmättnaden. Ken Rockwell förespråkar ju "vivid" för att få klatschigare färger, men jag håller inte helt och hållet med…

Det som jag ser som kanske skulle ha ändrat bilden på ett fördelaktigt sätt är, förutom lite mer skärpedjup, att ha mer till vänster i bilden. Om bilden inte är beskuren går ju inte det att fixa i efterhand. Som det är nu är paddans huvud något till vänster om bildens mitt, och den är riktad åt det hållet. Om man kompositionsmässigt hade haft ett par tydliga och korsande diagonaler, den ena i paddans linjer, den andra i strandkanten, och paddan hade varit "på väg in i bilden", så hade kompositionen varit bildmässigt starkare i mina ögon. Lite grann kan man vinna på att ta bort de allra närmaste oskarpa stenarna genom att skära av bilden i underkant. Man kan också skära försiktigt i högerkanten.

[VictoriaR]
0

Tack så mycket för all kritik!

#2Jag skulle vilja,den var så söt,men min pappa tyckte inte det var någon bra idé..:p

#4Skärpan kanske inte är så bra,men bilden är tagen med en ganska kass kompakt,så förutsättningarna till en bra bild var inte de bästa.

#5Jag beskärde bilden åt vänster för att jag tyckte paddan skulle bli lite för centrerad annars,men jag förstår din kritik och ska tänka på det i framtiden.

Odette
0

Ah,, va söt..! tycker bilder är jätte fin, ändra inte kontrasten mer. tycker inte jag iaf, den är bra som den är :) gillar färgerna i ögat.. oh,, paddor e roliga att fota! :-D

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_