Retuschutmaning #4
Detta är en utmaning där arrangören laddar upp en bild som ni medlemmar sedan ska redigera så fint ni kan. Efter en vecka väljs en första, andra, och tredjeplacering ut och skrivs i forumet. Vinnaren får ansvara över nästa utmaning och där utse vinnaren.
REGLER
¤ Originalfotot som arrangören laddar upp ska förminskas ner till max 1600x1600px, för bästa kvalitet.
¤ Det får inte vara redigerat på något sätt, utan ska vara helt i original.
¤ Personen som väljer bild utser "vinnaren" samt andra och tredje placeringarna, och den som kommer på första platsen väljer bilden för nästa omgång.
¤ Utmaningen pågår i 7 dagar plus två dagar att utse "vinnarna".
¤ Den som håller i utmaningen får gärna motivera sitt 1a, 2a och 3e val!
¤ Ni får ladda upp bidrag tills den till kl 18.00 på kvällen då tävlingen avslutas. (23e feb.)
¤ Kom ihåg att klicka på "Visa i nytt fönster (full storlek)" i vänstra hörnet när ni öppnat den bifogade bilden. I popup-rutan är fotots kvalité försämrat.
**MVH Cerrolyn
Tycker synd om er som fixa min bild, jag är långt från proffs fotograf.
**MVH Cerrolyn
jag tycker det är en fin bild =)
får man klippa o manipulera bilder?
#4 jag har aldrig varit med i en sån här tävling förut, men eftersom det inte står nått om det i reglerna tog jag för givet att man fick göra om bilden precis hur som helst. :)
#6 Ja, vi kör på den linjen ;)
#7 haha, aaa. så får de som brukar vara med i de här tävlingarna säga åt oss annars. :P
Jag var med förra gången visseligen.. men då gjorde jag inte så mycket konstigheter ;)

Jag har varit med i 2 innan och då var det någon som gjorde det i alla fall.
**MVH Cerrolyn

#11 gud vilken fin!
Vad duktiga ni är. Detta kommer verkligen inte bli lätt.
**MVH Cerrolyn

Hihi det är ingen soffa, hon är uppallad med kuddar i sängen…
**MVH Cerrolyn

Ah… :P Jag tyckte det var ett ovanligt mönster på soffan haha. Nåja, vi kan säga att jag retuscherade det till en soffa :D
#19 oj, jag tänkte inte ens på det, men nu sedan du har sagt det syns det ju jättemkt, haha!
Jag vill faktskt inte vrida soffan för jag tycker det ser söt ut när den är sne. Har tagit bort lite dreggel peggel (A) och även en orange punkt i högra hörnet. Fixat lite andra småsaker som gjort bilden lite färgladare. Urgullig bild för övrigt :D
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"
#1 Proffs? Jag är absolut inte proffs men det spelar INGEN roll! Det är det som är grejen med denna utamaningen. Jag tar gärna bilder som har små "fel" för att se vem som redigerar bort dem bäst. Det spelar absolut inte någon roll hur duktig man är. Dessutom är det inte så kul att redigare "perfekta" bilder från proffs. De behövs ju inte redigeras? Bilden är urgullig och den ska du absolut vara nöjd med.
Tackar, jag är nöjd med den anna hade jag inte valt den…
**MVH Cerrolyn
#25 Det roliga med denna utmaningen är att bilderna inte behöver vara bra för poängen är att vi ska redigera dem bättre!
Undrar om jag missat nåt, men borde inte vinnaren ha utsetts redan den 25 feb?

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Mitt nät har varit konstigt. Ska försöka få till det ikväll.
**MVH Cerrolyn
många fina bidrag. ska bli roligt att se vilka du väljer :D

Vilka vackra bidrag! Ska bli spännande att se resultatet! :)
Kan säga att detta var inte roligt. Jag har super svårt att välja…
**MVH Cerrolyn
Kan säga att detta var inte roligt. Jag har super svårt att välja…
**MVH Cerrolyn