Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 2581 ggr
berra
0

T-750

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägger upp en bild på vad jag sysslar med nu…leker med undervattensfarkoster som styrs med joystick. Kallas för ROV.

berra
0

Detta är en engelsk produktionsplattform som ligger ute i nordsjön,där vi håller på och  gräver på havsbottnen så man kan dölja gasrörledningarna och kablar.

gurin
0

Trevligt med fotoreprotage. Fler bilder tack Glad

mvh/gurin

berra
0

Så hær ser båten ut.Det ær en MPSV(Multi purposal supply -vessel),och den ær Norsk.Norrmænnen betalar mer æn de svenska redarna gør.Det ær anledningen till att jag ær hær.(money talks).

berra
0

Guttarna ær ute och øvar med ræddningsbåten.

berra
0

Så här såg det ut i mexico i december förra året.En rigg som exploderade och brann ut.Det var inte många som överlevde. Säkerheten är inte den bästa.

berra
0

Och så här såg det ut när det hela var över.

gurin
0

Fina bilder. Plattformar i havet är tacksamma motiv. Jag har en förkärlek för bilder på industrier samt intressanta naturbilder. Detta blir liksom båda.

mvh/gurin

berra
0

Tack för dina kommentarer Gurin.

Här kommmer en bild på hur det ser ut i mxicogulfen med alla plattformar som förorenar.Det hade aldrig blivit accepterat i nordsjön.

gurin
0

Detta får mig att fundera över om jag verkligen behöver snåla på miljön. Mitt lilla bilåkande är en fis i sjön, om uttrycket tillåts.Obestämd

mvh/gurin

berra
0

Du behøver inte få så dåligt samvete om du tar en svæng med din bil.Tænk på all chartertrafik istællet…flyget!!

Mvh

Berndt

berra
0

En sådan kväll som denna,är det nästan så man stortrivs ute på oljefältet.Verkligheten är annorlunda.Man får jobba för varje krona.

berra
0

Någon som har Offshore-erfarenhet här inne?