Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 790 ggr
jessi_twini
0

Någon som har denna kamera? OLYMPUS E 410

Någon som har en OLYMPUS E 410 som kan berätta hur den är? :) Tänkte kanske skaffa sån.. Men vet inte riktigt hur bra bilderna blir osv ;)

wilfa
0

E410 har ju ersatts av E420 så det är väl snarare de senare som du menar. En liten smidig kamera som säkerligen har många nöjda användare. Glöm dock inte bort att bildsensorn är något mindre i dessa kameror och ger därför lätt lite högre brusnivå vid höga ISO-tal.

Här kan du själv läsa lite mer i detalj:

http://www.dpreview.com/reviews/olympuse420/

http://www.dpreview.com/reviews/olympuse410/

Lycka till med ditt kameraval!

Buuc
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft en 410 och jag saknar den så himla mycket! Lätt att ta med överallt och kräver lite tålamod, men tar fantastiska bilder! ;)

Det enda jag tycker är synd är att den inte har manuell fokus.. Annars är det den perfekta kameran, för MIG!

Här är en bild som jag tagit med den. ;)

mymlanbus
0

#2. Vilken snygg bild :)

gurin
0

Klart den har manuell fokus. Du måste dock aktivera den. Olympus objektiv har vanligen en elektroniskt kopplad fokusring. Det gör att hur mycket du än vrider på den så hander inget om du inte talar om för huset att den skall sättas på. Du kan också välja åt vilket håll du skall vrida fokusringen.

Hittar du en billig E410 med dubbelzompaketet får du otroligt mycket kamera för pengarna. Skiljer det inte så mycket till E420 så är det värt pengarna att ta den i stället.

mvh/gurin som fotar med E500, E330 och E3.

Buuc
0

#3 Tack! :D

#4 Jaha, det visste inte jag! Jag funderar på att sälja min Sony och köpa en Olympus istället, så tack för informationen!

pandabjorn
0

#2 Den bilden var jättesnygg! Snyggt med ljuset där.

Buuc
0

#6 Tack så mycket. :)

evercool
0

Jag har en Olympus E-410

Nu är jag inte så bra som jag skulle vilja vara med kameror men jag tycker att denna kamera är riktigt bra! Har haft den i drygt ett år nu och har inte ångrat mitt köp ;)

evercool
0

Juste, hur den är va frågan :P Den är lätt att ta med sig eftersom den är relativt liten. Tar riktigt bra bilder och är härlig att laja lite med inställningerna :D OCh ja det går att använda manuell fokusering :)

ssofia
0

Jag har en olympus e410 och älskar den. Dock lite liten för min smak, men det får duga tills jag har råd med efterföljaren, e-30 =)

gå in på min hemsida för bilder: sofiasundas.se

ssofia
0

#2 vad menar du med "inte har manuell fokus"?
Med min fungerar manuell fokus utmärkt

bildochfoto
0

Jag har en Olympus E-3 och överväger att så småningom köpa efterföljaren till E-420 som bör komma så småningom. Jag provade E-420 i helgen och det är en trevlig kamera eftersom den är så lätt och liten.

Det känns som en kompakt tillsammans med pannkaksobjektivet 25mm, men grejen är ju att du kan sätta på ett tele för att kunna ta helt andra bilder. Det är ju fördelen med en systemkamera framför en kompakt. Det är perfekt att ha med på resan.

I det ljus som jag testade kameran i så saknade jag inte heller E-3ans bildstabilisering.

Fotograferar man i mörka situationer vanligtvis så kan man få brusiga bilder. Nikon och Canon är bättre här….

wilfa
0

Bengt "bildochfoto"

Efterföljaren till E-420??? Kan det vara den här du menar???

http://www.dpreview.com/previews/olympuse620/

Strawberryjaam
0

Jag har en E-520, vad är skillnaden mellan den och E-420 ? (:

ssofia
0

#14, dels att 520 har bildstabilisator och ett större grepp att hålla i, sen kan det skilja någon megapixel hit eller dit, jag är inte så insatt på den modellen :P