Kameran beter sig annorlunda efter resan
Jag var på Teneriffa en vecka och när jag kom hem så hände det första, att jag inte kunde föra över bilderna genom att stoppa i minneskortet direkt i datorn utan var tvungen att använda ubs-kabeln.
Nästa grej är att efter resan så står det ofta "error" när jag fotar. Händer på var 20 bild kanske, ibland oftare.
Kan det här ha nåt med resan att göra? Röntgenapparater och sånt som strular till det? Hade kameran som handbagage.
Eller är det bara otur jag har nu tro?
Besök mig gärna på Ronias matte
Lite dumt kanske,men det hjälper kanske att formatera minneskortet och återställa kameran till dess grundinställningar?
Digitalkameror och datorer är opåverkade av röntgen. Analog film vid ISO 1600 påverkas.
Tack för era svar - har formaterat minneskorten men inte återställt kameran, ska prova det.
Hur har det gått med kameran,fått rätt på det?
Ja jag tror det, sen jag återställde inställningarna till grundinställningar. Har bara fotat en gång efter det men då fungerade som det skulle, inga error.
Minneskorten däremot vill datorn fortfarande inte läsa av utan måste använda mig av ubs-kabeln. Jag som tyckte det var så smidigt att bara stoppa in minneskortet i datorn.