Nyårsraketer
nu är väll snart alla ute och fotar rakt upp mot himlen.
Tänkte att vi kan samla alla raketbilder på ett och samma ställe!
Gott nytt år!

om man vänder bilden om ser det nästan ut som en motorväg, hehe :)
Detta är nog min favoritbild från i natt. Tekniskt sett kanske inte så bra, men jag gillar stämningen över den. I vanliga fall så brukar man väl försöka undvika röken vid fyrverkerifotografering, men här tycker jag att den tillför en hel del. Synd bara på de röda ränderna mitt i fyrverkeriet, hade varit ännu bättre utan dem.
Vad tycker ni?
#3 tycker att den var stämmningsfull
Här kommer tre av mina bilder.
Stod på ett utsiktsberg i Huskvarna och fotade. Man såg hela Huskvarna samt en bit av Jönköping (även Vättern) ovanifrån - rätt mäktigt!
Tar gärna emot kommentarer. :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Attlid, trevligt att stå på ett berg! Gillar den tredje mest =)
#11, Slutartiden ska vara lång på fyrverkeri-fotografier, annars blir linjerna alldeles för "tunna" och korta och det ser helt overkligt ut.
Så problemet var inte det, utan du skulle nog snarare haft lite längre slutartid. Problemet var att kameran skakade, hade du haft stativ hade det blivit mycket bättre.

#12 Orsaken till varför det var suddigt var ju för att det var lång slutartid. Kan ju tillägga att hon fotar med kompaktkamera så hon kan inte ställa in slutartiden. Jag fotade med min D40 utan stativ (hade stativet med mig, men jag tyckte det gick bättre utan) och hade ganska kort sluartid, tycker inte det blev overkligt. Kan visa någon bild sen då jag sitter vid rätt dator..

Vilka fina bilder ni fått! Själv satt jag nere i källaren och spelade Guitar Hero på hög volym så hundarna inte skulle bli alltför rädda. Den ena är skotträdd, den andra är bara 11 ½ mån. Så vill inte få en till skotträdd hund. Hade gärna fotat. Men men hundarna kommer först!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

tog några men har inte hunnit ladda över dom, fick en ganska bra och en jätte fin.. aja ett år kvar tills nästa gång
Fick några OK bilder. :)
Fotade mest i byn på showen vid 18-tiden, lite hos pappa oxå men jag gillar bilderna från showen mest, de hade riktigt mäktiga raketer! :D
(Fotograferat med långzoomaren, hade inte rätt objektiv till systemkameran ännu..) (:
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
#22 Men va? Vaddå fick inga fina bilder? Jag tycker din bild var bland de finaste här! Skitsnygg.

Fotade flera bilder men bara några få blev lite halvbra, men sitter vid fel dator, har inte bilderna på denna dator.