Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 395 ggr
Citron
0

Felaktiga vinklar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har många äldre bilder som jag fotograferat i en väldigt konstiga vinklar på. Jag har provat att vrida och vänta på dem, men det slutar bara att jag måste beskära en större del utav bilden villket förstör det hela.

Är det någon som har ett tips på hur man kan göra utan att förstöra bilden helt?

Jag har bifogat en utav bilderna som jag gärna skulle villja ha lite rakare utan att behöva beskära aldeles för mycket. Men jag är tveksam på om det är möjligt? :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

emmaa
0

Du kan ju alltid prova lägga till lite konstiga ramar!

Det finns ju mängder med snygga. Den här har jag bara gjort på 2 sekunder för jag ska snart till skolan Räcka ut tungan. Du kanske kan få en uppfattning i alla fall.

/Emma

Robert
0

Jim, det försvinner en hel del om du beskär en sådan bild, men jag tror att du lär dig mer genom att titta på dom än att försöka göra något med dom. Se bilderna som en del i din utveckling, duktigt av dig att ta lärdom av det du har gjort tidigare, det har du säkert nytta utav i framtiden.

Hälsningar

Robert

Fotord
0

Håller med Robert till fullo. Du får se bilderna som en period av ditt liv där du fotograferade just såhär. Beskär du den rakt blir det inte mycket kvar.

Lorita
0

Jag gjorde ett försök…med mer tid hade det blivit bättre

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Fotord
0

Inte illa Lorita!

Rosenhill
0

Vill du ha något sånt här?

mvh cecilia

Citron
0

Robert och Fotord. Det är som ni säger, tack vare dessa bilder som jag lärde mig att inte vinkla kameran allt för mycket. Så visst är jag också glad över denna bild, oavsett om den är förstörd eller inte. :-)

Lorita, det där ser verkligen tidskrävande och svårt ut. Hur lyckades du få det så?

#1 och #6, smart sak med ramar för att dölja att bilden är sned. Det ska jag prova. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson