Min favorit just nu
Den var läcker! Intensiv grön färg.
Vänliga hälsningar
Niklas

Fin bild, man kan nästan höra det porlande vattnet. Tänk att det alltid blir så idylliskt med ett porlande vatten… :)
// staffan

Oh så snygg!

Skön grön färg i bild. Jag blir smått avis, jag skulle vilja komma i kontakt med ett litet vattenfall fors för att leka med långa slutartider. (vattnet blir som en len fårpäls)
Härligt jobbat tillalex!
Robert
#4: Har du provat vattenspridaren i trädgården? Eller om ni inte har någon duschen i badrummet.
Vänliga hälsningar
Niklas

#5, jo, men att bygga upp ett vattenfall är en rätt jobbig uppgift :). En kul grej man kan göra med vattenfall är att man sätter vitbalansen till lysrör.
Robert
Blir de alldeles gula då?
Vänliga hälsningar
Niklas

blåa!

I Dickursby finns det ett litet minivattenfall som jag har varit till några gånger. Nu den här gången var jag utrustad med ett par neutrala gråfilter vilket gör att man kan använda sig utav lägre slutartider.
Cokin har ett system som passar både kompakt (A) och systemkameror (P).
Här hittar du olika exempel på ND-filter. Jag valde att två varianter och om jag vill ha en tredje variant så har jag de båda i samma hållare, 152/153.
Hälsningar
Robert

Alltså, det här med vattenbilder. Jag tycker mycket om att både titta på och fota rinnande vatten. Det är bara det att jag inte gillar det där utsmetade, som det blir med långa slutartider. Så ser vatten inte ut och så vill jag inte ha det på mina fotografier. Med mina preferenser blir det då till att frysa rörelsen i stället för att få vattnet att likna bomull. Detta klarar inte riktigt min kamera av och är ännu en av anledningarna till varför jag vill ha en systemkamera.
mvh/gurin

gurin, jag tycker det kan bli riktigt effektfullt med långa slutartider på vatten. Förhoppningsvis så får jag tillfälle under helgen att fota någon fontän. Och det är effektfullt och frysa vattendroppar som far omkring. Jag försökte med den här bilden, men det hade blivit bättre om dottern hade plaskat på bättre. Slutartiden var 1/2000.
Hälsningar
Robert