Systemkamera utomlands?
Ska åka till Turkiet när det är högsäsong där och funderar lite på om man ska lämna systemkameran hemma!? Är en Nikon D80.
Vore jättekul att ha med den så att man kan ta lite fina bilder, men oroas över värmen.
Sist vi var där var det runt 40 grader på dagen..
Kanske ska nöja mig med att ta med digitalkameran som jag inte är så rädd om?
Hur skulle ni gjort?
~Quila Roze~
jag har aldrig haft nå problem med min när jag är ute och reser… jag skulle ta med den

Ok, tack för ditt svar. Har ett tag på mig att fundera på det, (och övertala sambon om att den ska med
).
~Quila Roze~

Jag har tagit med min, men jag har alltid haft den i handbagaget så att den inte kommer bort, det har hänt en av mina kompisar!
Annars är det inga problem :)
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

#3 Ja om den ska med så blir det definitivt handbagage på den, vågar inte riskera att den försvinner.
Men hur är det med värmen då?
Fixar den verkligen 40 graders sol? Har ju inte tänkt släpa med mig den hela dagarna i ända, men ändå.
~Quila Roze~
Jag hade med min systemare (Nikon D50) när jag backpackade runt i Sydamerika. I Brasilien var det närmare 40 grader varmt på dagarna och den tog ingen skada, var 2 år sen. Tänker man på det bara och stoppar undan den efter man har fotat så tror jag inte det ska vara någon fara.
Jag hade definitivt tagit med den och jag tror inte att den tar någon skada av värme, inte av 40 grader, det är inte så varmt. Värre om man kommer upp i mer än så kanske.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se