kritik tack
Tyvärr, funkar inte för mig.
Som du själv säger är öronen kapade, du har heller ingen ögonkontakt och det viktigaste. Skärpan saknas.
Sedan en allmän undran om varför man lägger upp en bild för kritik när man vet med sig att den inte är bra?
jag gillar bilden bortsett från att öronen är kapade.
en fråga bara ju
Jag gillar din kisse :). Att öronen är kapade har du ju själv redan nämnt. Skärpa? Jovisst finns den, i alla fall på min dator men kanske inte just där den borde vara.
#1 Hur menar du när du säger att den som taget fotot inte har ögonkontakt med katten och att det är det viktigaste? Jag förstår inte ens hur man ska kunna ha ögonkontakt när fotot är taget i profil.
Katten tittar bort från fotografen. Om katten tittat mot fotografen hade de kunnat få ögonkontakt. När man fotograferar djur eller människor är ögonkontakten viktig, för att inte säga avgörande i många fall.
Jag tycker liksom övriga att det var synd att öronen var kapade men de kanske kan växa ut igen? hehe…
Jag vet inte hur länge *Kalle77 plåtat men jag anser att hans resonemang haltar (kraftigt). En profilbild är en profilbild. Katten tittar inte bort från fotografen, katten iakttar något av eget intresse med ett lugn och stor trygghet. Det kanske var det du ville fånga…
Bilden för mig uttrycker lugn, trygghet, avslappning, tillfreds med tillvaron. Fin gråskala och kontrast. Liksom *Spectabile tycker jag att skärpan är bra och kloka ord uttrycks. Skärpedjupet är bra avvägt.
Att lägga ut en bild för kritik är att söka uppfattningen av andra; det lär man sig av. Då är kritik positiv! Negativ är den i *Kalle77:s fall. På gränsen till oförstånd och okunskap.
Hoppas du inte tar illa upp av bildredigeringen av öronen…

Bättre nu när öronen är med =)
Du skulle dock kunna skära bort lite av den vänstra delen och pyttelite av den nedre så tror jag kompositionen skulle bli finare.
Jag tycker profilbilder på katter är väldigt fina. Omslaget till den senaste upplagan till Doris Lessings "Om Katter" är en grymt fin bild, tex:

En av de finare kattbilder jag sett har! Snyggt! Kapa inget mer!!

mkt vacker bild ^^
gillar dom kapade öronen

Fin bild, men hade önskat att man sett lite mer av ögonen dock.
~Quila Roze~
Jag är ett stort fan av kattbilder i profil då jag tycker att kattformerna är väldigt vackra.
Gillar bilden, saknar lite extra glans i ögat bara
Håller med #
Fin kisse 
Jag tkr att Kalle77's kritik inte stämde ALLS, den är jättefin och katten var jättesöt :) Fin bild tkr jag 
Jag tycker bilden blev bra när den inte hade kapade öron och att man inte har ögon kontakt gör ej så mycket på den bilden eftersom att jag ser det framför mig som att tomrummet framför katten är vad han/hon skådar in till, något vi ej ser utanför bilden det skapar lite harmoni och nyfikenhet.
#1 Sen svar på tal till Kalle77-Skulle vara ganska tråkigt ifall man skulle ha ögonkontakt jämt för att få en bra bild då skulle vi inte ha fotografisk konst här i världen.
Jättefin bild!

alla har olika bildseende o tycker olika, men jag kan hålla med om att det kanske va lite klumpigt sagt..
Hmm. Jag tycker att lägger man in en bild för kritik så skall man själv skriva vad man tycker och varför. Ett sådant förfarande skapar diskussionsunderlag samt visar var man själv står.
Fin bild! (: Tycker inte att ögonkontakten är det viktigaste, det hade ju varit tråkigt om det skulle varit så. Bra jobbat!