Goda råd (igen) YIPPPI!!!!!
Detta verkar vara en bra sida att be om bra råd ang kamerainköp.
På -80talet fotograferade jag väldigt mycket. Hade en Olympus med väldigt många objektiv. Fotograferade och framkallade själv. Vann tom en tävlig en gång!!!
Nu har det varit ett långt glapp utan användning av min systemkamera (som helt klart verkar ute i dessa datadigitsltider). När min son o jag var ute på promenad en dag såg han en massa små detaljer i naturen som han tyckte skulle bli fina på kort. Så började jag fundera på en digitalkamera.
Jag är ingen nybörjare att ta kort, men nybörjare med den digitala tekniken.
Canon EOS350D. Kan det vara nåt? Bra rec i tidningar mm.
Kan jag använda mina gamla objektiv på en digital?
Mycket tacksam för råd…
Jag har själv ingen digital systemkamera så jag är nog inte rätt person att guida dig.
Men om du inte sett det innan så är www.dpreview.com en kanonsite.
Här har du deras sida om Canons 350D
Här har du översiktssidan med alla recensioner (obs, även kompakta digitalkameror)
Och sen skall du kanske även kolla på Canons uppföljare till 350:an, även om den säkert räcker långt att döma av de foton jag sett här på sidan, av de som har den. Men Canon släppte nyligen uppföljaren, en 400 --> Läs om den här.
mvh Martin
Canon EOS 400 är en uppgradering av 350 och kostar bara ca 700 kr mera, så jag tror den är ett bättre köp.
Marnyman har gett dig ett bra förslag. Du kan även gå in på dom olika forumen och få bra information om dom olika kamerorna.
Idag finns det många bra system kameror. Jag tycker du skall titta på ett antal av dom för att se vad som passar dig. Förutom Canon så titta på Nikon 70, Pentax 100D, Sony Alfa och Olympus. Alla har olika för och nackdelar men alla kommer att ge dig lika bra bilder.