Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 878 ggr
Isak
0

Kritik på hemsida.

Har precis fått hemsidan ganska problemfri nu. Haft lite krångel med server och så, samt att jag har flyttat till nytt.. Nu är den i alla fall ute och hunnit få in lite bilder.  Har inte den bästa tiden i och med att jag jobbar olika från dag till dag.

Men tänkte att jag ville ha lite kritik på den i vilket fall. Håller på att gå igenom all kod  för korrekt validering.

Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson, www.alexanderisaksson.com

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

CarlS
0

Jättefin hemsida Alexander. Speciellt den fina effekten när man förstorar bilderna i galleriet gillade jag.

Om du vill lägger vi gärna in en länk ( och banner) på vår Sverigeportal. http://www.sverigesurfen.com

Kanske på sidan om "Fotografer" se:

http://www.sverigesurfen.com/fotografer.htm

Robert finns också med där..:)

//CarlS

Robert
0

Isak, jag gillar din sida, enkelt snygg och fräscht. Bra gjort.

Några kommentarer och förhoppningsvis kan det vara till hjälp:

1, första sidan. Jag får lite rörigt intryck utav att det ligger bilder i så skiftande miljöer och färger. Försök att få en jämnare övergång. Och vill du marknadsförare som gör allt möjligt?

2. I Galleritet, släng in lite bilder direkt, dina riktiga höjdare. Nu måste man klicka sig vidare för att se något. Sedan behöver du aldrig ursäkta dig, din proffsiga sida förbytts till något amatöraktigt då. Ta bort viktig information, för den är oviktig. Lägg in något säljande istället.

3. Om du har så pass mycket ånga uppe så att du orkar skriva artiklar så ska du självklart bli Medarbetare här på Foto iFokus.

4. Jag tycker det är hur coolt som helst att du skriver om dig som tredje person, bra jobbat.

5. snygg kontaktsida, lägg in FOTON!!!

6. Lägg in bilder här med, bilder bilder det är ju det du ska visa med sidan!!!!! Ha banners istället, det säger mer.

Stort tack för att du länkade till mig :) Väldigt snällt av dig!

Hälsningar

Robert

Robert
0

Hallå, Alexander har gjort ett kanonjobb och jag tycker han är värd din kommentar, så kom igen nu, håll inte tillbaka!

Hälsningar

Robert

broderbluff
0

Jag tycker du har gjort ett bra jobb, men det jag tycker skulle kunna vara bättre är om du kör med en konstant storlek på höjden på sidan.

Fotord
0

Väldigt läcker sida, php har gjort det roligt med websidor helt plötsligt.
Jag vet inte riktigt om jag håller med om att en konstant höjd på sidan. Det är klart bättre att scrolla nedåt än åt sidan exempelvis. :-)

Det finns dock en sak som jag funderat på. Ett problem som jag brottas med på min sida också och det är textlängden.
Jag antar att din index.php hämtar sin information från antingen textdokument eller underliggande html/php sidor. Problemet är att texten går från sida till sida vilket gör det svårt att följa. Jag har läst någonstans hur brett man brukar skriva. Textflödet här i forumet tycker jag är ganska lagom. Antingen kan du fixa det med i css eller om du bygger upp det i tabellform.

Rosenhill
0

Hej Jag gillar din hemsida lätt att hitta och läsa och ljus. 

Det jag inte tycker om är att du nämner dig själv i tredje person, det blir lite opersonligt tycker jag, nästan som om det inte var din sida utan någon som gör reklam för dig.

mvh cecilia

Isak
0

#1 Tack för de orden CarlS, visst får du gärna lägga in en länk till min hemsida om du tycker den skulle platsa där, hehe.

#2 det är inte den förstasidan som egentligen ska vara. Men håller på med den andra och försöker få det så bra som möjligt.

Informationen hade jag helt glömt bort. tack för att du uppmärksammade det. Jo det kanske blir smidigare med bara ett galleri. får hem och knåpa på det.

Ångan är det inte något fel på, det svåra är ju oftast att försöka komma på något unikt att skriva om. Nästa artikel kommer handla om enkel bildbehandling med svartvita fotografier. hehe

Att jag skriver om mig själv i tredje person är ju för att mina foton är det som står i centrum och inte jag. Sen kommer jag ju lägga in massa bilder på sidorna, men rensade ut bland massa så har blivit lite rörigt precis. Men ska försöka få till allt tills ikväll.

#4 Antar att du enbart menar att det inte är någon luft under sidan , men att man fortfarande kan scrolla nedåt. Kanske bättre men jag har valt att inte ha det. Risk att det ser väldigt tomt ut om det är lite innehåll på sidan.

#5 Roligt och roligt med php vet jag inte, men det underlättar ju.

Jo jag vet att det där med textlängden allt blir ett problem. Tanken kommer att vara så att textlängden kommer att vara ungefär 300px bred och på den tomma ytan kommer det att vara bilder etc.

Fast än så lägga vet jag inte om det blir css eller tabell. Beror lite på hur lat jag ill vara.

#6 Tack för de orden. Jobbar ju främst med att den ska vara lättnavigerad. Men som jag nämde förrut så skriver jag så eftersom sidan handlar om fotona.

------
Uppdaterar tråden så fort det har kommit mer kött på benen.

Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

CarlS
0

Jomenvisst platsar den Isak! Glad

Vi lägger in den under helgen då…

Hälsningar
Carl & David

Erix
0

Snygg sida.  Inte plottrigt. Fortsätt med det.

Jag gillar speciellt förstoringen av bilderna, ser väldigt proffsigt ut.

Jag tycker mig känna igen färgvalet på texten från en annan sida…Räcka ut tungan

http://www.roberthammar.com/

Robert
0

Erix, färgvalet, det är bara för att Isak har så god smak och det råkar slumpa sig.

Robert

Isak
0

#10 Jag har haft flera hemsidor förr och testat en hel del olika färger/färgkombinationer och skulle haft olika valbara färgteman först men skippade det och valde mellan blå och orange, och vilket jag föredrog synes nog.

annars får jag tacka för alla som har tagit sig tid att kommenterat.

Alexander Isaksson

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

CarlS
0

Här syns din "annons" nu Alexander. Fick skära ner höjden på bannern lite. Hoppas det är OK.

Se: http://www.sverigesurfen.com/fotografer.htm

Hälsningar
Carl & David

Kurtson
0

snygg sida.

Är sådan som hellre skrollar ner än åt sidan.

tyckte dock att fotovisningen var lite omständig.

visst är det bra att se att bilden laddas, men lägg till att man direkt kan klicka sig vidare till nästa i galleriet….

Isak
0

#13 Det kan du om du har muspekaren på sidan av bilden.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Kurtson
0

Nämen…coolt, fast det var tydligen inte helt uppenbart :-)