Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 449 ggr
johan86an
0

Vilken borde jag köpa?

Sitter och funderar på att skaffa en ny digital kamera men vet ej vad för märke:S vill ju ha en billig men bra och så! Älskar att fota allt möjligt natur och bilar hälst men de mästa funkar! kanske skulle satsa på system? snälla hjäp mig!

Metinia
0

Jag tycker att du ska satsa på en system om du är beredd på att lägga ut några tusen på kameran. Om du vill ha system kan du kolla på t.ex. Nikon D40, Nikon D40x, Nikon D60, Canon EOS 1000D och Canon EOS 450D. En kompaktkamera har svårt att komma i närheten av kvaliteten på en system, så vill du fota seriöst så är system ett bra val.

Tänk på att objektivet spelar stor roll på en systemkamera, du kommer antaligen inte bli helt nöjd med det första objektivet du köper, även fast det kanske är bra till en början.

Om du inte vill ha system tycker jag att du ska kolla på långzoomskameror, de brukar vara bättre utrustade än de vanliga kompakterna. Om jag var du skulle jag kolla bland de största och erkänt bra märkena Nikon och Canon, då kan man vara ganska säker på att man får bra saker även om de kostar lite mer. När det gäller kameror, framför allt kompaktkameror får man det man betalar för.

johan86an
0

ok jag skall ta och kika lite på pricerunner och se vad jag kan fina där men annars precis som du säger så är nikon och cannon kanon bra:D