Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 989 ggr
LindaKarlstrom
0

Sälja defekt kamera

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag funderar på att sälja min EOS 30D då den mest ligger och skräpar. Tyvärr är det något knasigt med den, då skuggor har en tendens till att bli randiga. (men alla blir inte det) Kameran var så redan när jag köpte den, och om jag inte inbillar mig blev det värre efter att den var in på sensorrengöring.

Jag har ingen aning hur många exponeringar den har gått, vart går det att kolla?

Det jag funderar lite över är om jag måste sälja den så billigt pga. defekten att den är värd mer att ha kvar som "slit och släng" kamera. Vad tror ni?

Bifogar den bild med mest ränder som jag kunde hitta, där har jag klippt ur en bit så den är 100%.

Westis
0

Jag tycker att hela bilden ser randig ut. Stämmer det, eller lurar mina ögon mig?

LindaKarlstrom
0

Där har jag beskurit bilden så att bara en del av hörnet är med, därför ser hela bilden randig ut

Niels
0

200:- utan objektiv kan du nog få för den på blocket,

mymlanbus
0

#2. Du har inte funderat på att lämna in den och få den kollad? Känns trist att få så lite för kameran!

LindaKarlstrom
0

#4. Jag hade den inne hos canon för sensorrengöring och det blev faktiskt värre fter det.

[PeterWem]
0

Sensorbandning om du inte har ISO 3200 inställt på den.

Vill du slänga upp en fullständig bild eller skicka en raw-fil till min mejl:

http://stilbild.nu/kontakt.htm

LindaKarlstrom
0

http://www.lkfoto.se/igor.jpg

där har du en helt oredigerad bild, zoomar man in i högra kanten syns ränderna

[PeterWem]
0

#7 Upplösningen på den bilden var 72 dpi och jag vet inte hur du komprimerat bilden. Därför är jag nyfiken på en Raw-fil där all data är intakt.

/Peter

mymlanbus
0

#7. Hum, jag ser inga ränder :( är det fel på mina ögon? Har kollat 100% i photoshop och ser inte det du ser…

LindaKarlstrom
0

#8. Den är fotad i jpg, det är därför. Har tyvärr inga raw-filer fotade med den där kameran i datorn.

[PeterWem]
0

Då är det bara att knäppa en bild.

mymlanbus
0

#11. :)

LindaKarlstrom
0

#11. Försökte maila iväg en bild till dig men det gick inte

[PeterWem]
0

#13, är den större än 10 mb och du skickar via hotmail?

LindaKarlstrom
0

6,95 MB och jag har inte hotmail, utan mail via tele2

[PeterWem]
0

Har du packat ned filen?

LindaKarlstrom
0

Eh, nej hade ingen aning om att det behövdes, nu är den mailad.

[PeterWem]
0

#17 Annars kan du alltid ladda upp här: http://www.easy-share.com/

LindaKarlstrom
0

#18. Men jag tror att bilden har tagit sig iväg nu! Det är nästan pinsamt hur oteknisk jag är ibland! :)

[PeterWem]
0

Jag tycker den ser ok ut.

Du har inget bättre motiv än en ljusstark lampa? Testa skicka upp en med ISO 400 med.

LindaKarlstrom
0

Ska upp med studion i morgon och kan ta lite bättre bilder då. Så jag mailar över några i morgon i stället om det är okej?

[PeterWem]
0

#21 Gör du så. Ta olika ISO och olika motiv.

/Peter