Foto iFokus

Foto

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 7044 ggr
Maza
0

Fotokurs i Malmö?

Är det någon som vet något om fotokurser i Malmö? Vill lära mig allt från kamerans funktioer till teknik för att få bilder så bra som möjligt, samt inspiration såklart. Medborgarskolan har en kurs med fokus på fotograferingen och en med fokus på svartvitt - inget för mig som vill gå igenom kameran också. Någon som känner till något annat bra?

Tycker det är så mkt lättare att lära "by doing" med proffs vid min sida än att läsa i böcker, tidningar och nätet… Roligare också. =)

/ Maza

Robert
0

DigitalFotografen håller till i Göteborg, kanske det blir lite långt och åka för dig?

Annars är jag otroligt nöjd med NYI, där har du ljudband, cd, video, läsning, övning och fotoprojekt med feedback på kassett.

Hälsningar

Robert

Martin
0

Har också letat lite runt Malmö, men inte hittat något mer än de du själv nämner. Skall komma ihåg att hojta till hos dig om jag hittar något.

mvh Martin

Robert
0

marnyman, under tiden så är det min förhoppning att du har ett utbyte av Foto.iFokus. Du är alltid välkommen med att lägga in dina funderingar här på Foto.iFokus. Tveka heller inte och höra av dig till mig om det tar emot att dela dina funderingar öppet.

Hälsningar

Robert

Martin
0

Jodå Robert, det vet jag att jag är. Har läst många av dina artiklar och hittade BMJ's igår. Mycket läsvärt, och jag sitter just nu och filar på ett inlägg om lite grejor jag skulle vilja lära mig mer om. Så var inte orolig Robert, jag kommer att vara aktiv framöver och ställa mycket frågor :o)

mvh Martin

Robert
0

Bugar med det djupaste så det knakar i ryggen för dina bidrag.

Hälsningar

Robert

theralen
0

Gå in på Facebook och sök på fotoklubben Malmö. En intresse grupp för amatörer och semiproffs som vill lära sig mera om foto. Fotografen Jens C Hilner driver gruppen och ska så fort medlemmarna blivit ett antal starta riktiga kurser samt driva fotoklubben i Malmö. Medlemmarna får själva komma med förslag vad de vill lära sig och kurserna kan vara i grupp eller idividuella. Bara gruppen på facebook ger en del tips och trix som är riktigt intresanta. Välkommna att hänga på. Priser på kurser mm kommer även anpassas så de flesta ska kunna ha möjlighet att lära sig mera.

länk till klubben på facebook

http://www.facebook.com/group.php?gid=61271538766

Mer info om

Jens C Hilner
www.runway.se
www.photomedia.se

Välkommna

Robert
0

De elever jag har på nuvarande kurs är allt från Brasilien till en mängd olika orter över hela Sverige. En annan bra resurs är Bild och Foto om man vill ägna sig åt självstudier.

Hälsningar

Robert

linaphoto
0

gå med en fotoklubb.. det är ett bra sätt att lära sig för de flesta är villiga att lära ut det dom kan…

wilfa
0

När det gäller foto tror jag det kan vara en fördel att ha flera olika kunskapskällor. Det finns ju så många olika uppfattningar om vad som är en bra bild. Att då lägga "alla" sina pengar på en ganska dyr kurs kan nog bli lite väl smalspårigt. Däremot är ju kurser säkert ofta en bra social stimulering för den som känner sig behöva just detta.

För egen del har några bra böcker blivit en god början på min egen utveckling inom foto. I början läste jag mest fototeknik och nu senast en bok som mer handlar om den kreativa processen från idé till färdig bild.

Boken heter: "Konsten att ta vinnande bilder", Göran Segerholm. Länk

Har tidigare med stor behållning även läst: "Digital fotografi - Lär dig yrkesfotografernas hemligheter", del 1, Scott Kelby. Länk Samt "Exponering kreativ fotografering", Bryan Peterson. Länk

Lycka till, oavsett du väljer en bred kunskapsinhämtning genom litteratur eller en något annat för din egen utveckling.