Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 1589 ggr
MinLillaHamsterJill
0

Fotohjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

(Visste inte vilken kategori)

Hej! Jag har en Canon EOS 450D och jag tar väldigt gärna emot fotohjälp! Jag är jättedålig på att ta kreativa, skarpa och snygga bilder. Det verkar som att min sak är att ta dåliga, okreativa och tråkiga bilder! ;(

Det gick bättre med min Digitalkamera :P

Kan någon hjälpa mig med detta? Och ge mig tips på att fotografera?

Min bästa bild hittils måste jag nog säga att det är denna:

linaphoto
0

vad är det du vill fota?!? har du lärt känna din kamera?!?

MinLillaHamsterJill
0

Djur, natur, o.s.v Allting! Jag kan den inte helt och hållet, men för det mesta. Men eftersom jag bara får dåliga bilder då jag försöker väldigt bra så har jag nog inte gjort det :P

Metinia
0

Testa å fota manuellt om du inte redan gör det. Experimentera med bländare, slutartid, ljus, vinklar, skärpa/skärpedjup. Kolla runt på andra fotografers hemsidor för att få inspiration (t.ex. min ;P isabel.webb.se ). Sen gäller det bara att träna och träna massor, lär dig kameran utantill och ut och fota massor med dig! Det finns ingen egentligen genväg, det är träning som gäller för att man ska bli bra.

Jag tycker att exempelbilden som du visar upp rätt väldigt fin och kreativ faktiskt, snygg vinkel på den!

Lycka till!

MinLillaHamsterJill
0

#3 Okej tack! :D Jag ska kolla X)

linaphoto
0

jag kan gratta dig till en bra kamera… Skrattande kan rekomendera dig att lära dig inställningarna på din kamera… men tänk inte för mycke tekniskt för då kan det bli platt & utan känsla… sen är det bara att öva varje dag till sist så har du fått in din egen stil.. vinklar gör mycke att det blir intressant..

djur- ner på deras nivå.. natur- är det nästan lika dant fast där ska man inte va rädd o bli lite smutsig

pellepiano
0

En gratis fotokurs finns HÄR

MinLillaHamsterJill
0

Tack för alla svar! Och jag ska titta på sidan! Glad