Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 4626 ggr
PrinsessanFiona
0

Fotolek, DJUR

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägg upp din bild och kritisera den förra. Bara djur.:)

Jag börjar med en bild på vackra Mimmie<3

Theres
0

Det tar någon sekund innan man ser vad det är för djur, i övrigt är den fin =)

Här kommer Melwin =) Lite synd på bakgrunden där med huset.

golf.ifokus.se

Ilfan
0

Kommentar till THESSAN_87, Om du inte ser vad det är för djup ja, då finns det bara en sak för dig att göra.

Här kommer ett foto på får som jag tog idag.

Jag vill ha relevant och välgrundat kritik.

Utrustning; D80, AF NIKKOR 180mm f/2.8D IF-ED.

Theres
0

#2 ? Inte ser vad det är för djup?

Jag blir lite snurrig av din bild eftersom man ser så pass mycket av den oskarpa bakgrunden. Fåren borde tagit lite mer plats så man ser mindre av det där bakom.

Här kommer en till bild från mig.

golf.ifokus.se

Musiken
0

Haha, ar det Melwin som spoar upp Epona? Sot bild som fangar illerns natur :)

Har inte barbara harddisken med mig idag, sa det blir en studiobild pa Pudding :)

Theres
0

#4 Jupp, det var när Epona precis hade kommit hit, det är första dagen de lekte med varann utan att vara arga :D Tog 2 dagar innan de blev kompisar =)

golf.ifokus.se

reevilo
0

hej slänger in en bild på min hund, är helt ny på fotografi kritisera gärna!

Lollofoto
0

Bilden e lite snävt beskär, synd att du inte fick med hela hunden, bra skärpa på hunden (:

Vicki och Zelma på dressyrtävling :D

pellepiano
0

Den var fin men lite överexponerad.

Här en Surikat.

Vaselek
0

Riktigt bra skärpa.

Skulle kunnat få med hela kroppen eller kanske lite mer luft ovanför huvudet.

Här e min lilla Ester

Berntsson
0

Jättefin! :D Skarp och bra. Mycket färgstark. Fint uttryck också :)

lägger in en bild på min islandshäst hersir :)

Storvreten
0

Jättesöt häst. Hästen ser uppmärksam ut. Bilden känns dock lite sne, eller så är det något med beskärningen. Men bra bild :)

Slänger in en bild på min första egna häst :D (mamma har haft häst längre) Ett 10 månader gammal ardennersto. Hilldur är hennes namn :)

anzzen
0

BRA BILD ! skulle bar villja få med mer av benen :P

Fotorika
0

Söt häst, stördes en aning på "tråden" fram hästen, kanske prova ta bort den i Photoshop?  Hade gärna velat ha med hela hästen, speciellt den ena framhoven. Annars fin :)

Min bild :D Ankor på språng! Fotograferade på skansen =)

Lollofoto
0

Fin bild, gillar rörelsen i bilden :D
Synd bara att du inte fick med hela skuggan från en av ankungarna :)

Vicki och Zelma på hoppträning :)

Theres
0

#14 Den skyggan måste nog vara från en vuxen fågel bredvid, för den är mycket större än ankungeskuggorna, sen är skuggan på andra sidan om ankorna =)

golf.ifokus.se

Rozzy
0

Fröken Zelda somnade

Fotorika
0

15# det är sant :) Den ankan var inte så värst fin, och det stod en människa typ precis bakom därför valde jag att ha bort den men skuggan kunde jag inte göra något åt :/

Fotorika
0

16# Först vill jag säga söt hund och rolig tanke :) Men det tog ett tag innan jag förstod vad bilden föreställer eftersom bakgrunden och hunden "smälter ihop" därför blir den lite trist. Annars fin!

Idasnow
0

Fin bild bra skärpa på fågeln skulle ha varit ennu finare med en annan bakgrund fast man kan ju inte precis gå och flyta på fågeln men.. :P fin bild! :)

Fotorika
0

Sööt häst! Hade velat ha med hela benen då den skulle blivit mycket bättre, stör mig dock på hästen bakom men dem går ju inte att flytta på dem heller^^ Nog inget mer att säga! Nyfiken häst?

Då får det bli en fågelbild igen, mitt föråd av djubilder är änså länge fattigt :P Lite redigerad och beskuren.

Storvreten
0

Haha :) Fin bild, ser lite kul ut med foten vid örat ^^ Lite mörk kanske och vill se lite mera av fågeln. Man blir nyfiken på att se mera av den :) Den ser glad ut.

Lägger in en bild på ett russ från Stuteri Qveiar. Russet heter Imma Vips och ryttaren heter Malin och är 12 år. De rider barbacka någongång i maj :)

Msphoto
0

Är ingen häst fantast och därför har jag alltid svårt att kritisera hästar.
Men när det gäller denna bild så tycker jag iaf att den har en härlig känsla. Får en sommar känsla när jag tittar på den.
Bilden i sig har kanske inte den bästa skärpan och är en aning ljus i mitt tycke.

Här kommer en lite rolig bild på en Alpacka med ett extremt underbätt:P
Mvh:Mattias

Trissan
0

#22 otroligt fin bild, lite roligt motiv ^^ Jag störde mig på att vänstra öga inte fick komma fram. I detta fallet syns det inte.

Jag lägger upp en bid på en av mina kattungar.

parsley
0

Söt kattunge. Helt OK bild, hade dock önskat lite mer skärpa på kattens huvud. Tycker kattungen ser lite ljus ut, men det kanske är kattungens naturliga färg, eftersom gräset och rosen har "rätt" färg.

Bifogar bild på keeshond på brygga. Rasen har används  som vakthund av holländska pråmskeppare. Bilden är helt oredigerad.

hhannaz
0

#24 Gillar verkligen din bild =) Fina färger. Och jag älskar verkligen himlen som bakgrund, men tyvärr tycker jag att båtarna stör lite =( Annars var det en bra bild =D

Här kommer en bild på Kenzo och Zimba på bryggan vid Barnsjön =D

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

Lollofoto
0

Jätte fin bild! fina klara färger och jag gillar båda hundarnas uttryck. Synd att du fick med metall pinnen men jag tycker inte att man störs så himla mycket av den :)
Bra jobbat!

Lille fölis

Fotorika
0

oj. Speciell häst? Det är fint med hästar som har spetsade öron, men hästen har ett ganska trist ansikte. Inte formen, utan minen, ser lite ledsen ut. Det finns inga direkt störande objekt i bakgrunden (förutom då staketet men det är bara lite) och det är bra, färgerna är lite trista och jag skulle vilja höja upp kontrasten en aning. Annars gullig häst och fint fångat!

Bra jobbat! =)  Min bild föreställer shettisen Emil i hagen :)

Lollofoto
0

Jätte charmig bild :D älskar effekten av det blåa ögat, synd bara att han inte kollade in i kameran. Bra färger och hästen ger ett bra uttryck :D Ren och fin bakgrund jätte bra :D

Märta i hagen :D

Maja
0

Fin bild! Tror den hade blivit ännu snyggare uten grimma och flugbandet. :) Skulle eventuellt vilja ha någon extra centimeters luft ovanför huvudet. :)

Stormviskaren
0

Fin bild. synd med flug nätet bara :) Kanske lite störande bakgrund :)

Sissi
0

#30 Fin bild & fin katt, kanske en aningen mörk, annars jätte fin.

Bidrar med ännu en kattbild.

Dumle

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Lollofoto
0

Väldigt fina färger och fint uttryck katten ger. Jätte fin bild helt enkelt :)

Vicki och Zelma på hopptävling

parsley
0

Mycket bra skärpa. Saknar dock hindret på bilden, vill veta hur högt hästen hoppar. Lite märklig bakgrund med höghuset, men man kan ju inte rå för var hopptävlingen hålls eller i vilken paddock man tränar i. Så det är inget som stör egentligen.

Marsvin och matskål.

Musiken
0

bild??

ThiffannyJ
0

#32 Fin bild, men hade gärna sett bakfötterna med!

Denna katt heter Morris och fans med på midsommarfesten.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Musiken
0

Charmig! Harligt med ogonkontakt ocksa. Bra skarpa, kontrast och klara farger.

En humla.

parsley
0

För stort avstånd till motivet. Är det blomman eller humlan du vill visa? Marsvin och matskål.

Vaselek
0

Cool bild.

Marsvinet har en sån blick som säger "Fan du kom på mig!!!"

Förutom att man skulle kanske fått med baken också så man ser hela marsvinet så gillar jag den.  

Här kommer en kontrast till alla hästbilder som läggs upp.

Fotorika
0

Häftigt djur men jag stör mig på bladen då dem tar upp all min uppmärksamhet. Vingens glans stör mig också och att den vänstra har ett jack i sig. Jag gillar att man ser benen på "varelsen" men skulle vilja ha bort de vita fläckarna i bakgrunden.

Annars bra jobbat :)

Min bild föreställer vovven Ville :)

Sissi
0

#39 Verkligen riktigt fin bild, ingen kritik att ge! Glad

Bidrar med ännu en kattbild på min vackra Adidas.

Maja
0

Jättefin! :) Känns som att den lutar något och räcket (?) i bakgrunden var lite störande, men annars var den superfin! :)

Sissi
0

#41 Det är näträcket i bakgrunden som lutar åt alla möjliga håll.

Storvreten
0

Fin bild. Dock störande bakgrund, jag vet för jag var själv där och tog kort XD Svårt att få bilder där. Men fint steg och fint ljus.

På bilden har ni min kompis Collietik Lady :)
(Amyfield's Lovely Little Lady är uppfödarnamnet)

Lollofoto
0

Fin kvalité, skulle dock vilja beskära bilden lite. Busken stör lite i bakgrunden men jag gillar hundens steg, väldigt bra jobbat!

Min dröm!

Fotorika
0

Söt häst, det är inte ofta man får en bild när hästen gör en sådan gullig "min"! Dock Irriterar jag mig på staket och om jag fick välja skulle jg försöka klona bort det. Färgerna är kanske inte på topp men helt okej, skulle vilja ha med hela benen eller att du beskärde högre upp så man inte ser "början" av benen. Det ser ut som om hästen står i en backe ´vilket får baken att se mycket större ut än huvudet, men man kan ju inte ändra marken :P Annars bra jobbat! :D <3

Här kommer en bild på Lollos Vovve Diva! :)

Lollofoto
0

Fina och mjuka färger (: tycker dock att du kunde beskärt den lite mer upp till annars en jätte fin bild :D

Dom här räknas väll som djur? XD

Fotorika
0

Tycker om bilden och väldigt fina färger :) Även om skärpan inte riktigt ligger på djuren (vet inte vart den ligger riktigt) så blir det ända en rätt häftig effekt och den undre (djuret) har väldigt fina färger. Ren och fin bakgrund, precis som det ska vara. Tycker dock att du borde beskärt den, motivets placering är lite trist. Annars super bra jobbat, riktigt fin!

Ps. Loggan tar upp för mycket uppmärksamhet, tunna ner den lite. :)

Här är Elsa och Vitnos, midsommarkvällen på bryggan… :)

Lollofoto
0

Färgerna e okej, men jag tycker att bilden blir lite tråkig. Gillar havet som bakgrund och gillar även beskärningen :)

Fotorika
0

Tråkig? Utveckla! Oj oj nu blir det visst bara vi två osm snackar :P

Söt häst, tycker dock att den sneda grimman stör och flugorna skulle du lätt kunna klona bort med ett lyckat resultat, även om bakgrunden är rörig gillar jag den. Hästen är söt men ser lite uttråkad ut. Vill gärna se om du redigerar den, Bra jobbat! :)

En bild från fjärilshuset i hagaparken :)

Lollofoto
0

#49 jag tycker inte marsvinen uttrycker nån speciell känsla, fast det kan ju var ganska svårt hos marsvin, men dte va lite mitt intryck :)

Lollofoto
0

Jätte fin bild, ingen tvekan om saken, synd bara att du inte fic kmed hela bladet,, känns lite avklippt annars. Fina färger och bra bild :D

Nathalie och Cameron

Fotorika
0

Älskar hur hästen "slänger" sig över hindret, hade varit fint om du fick med första bommen, eller iallfall tog bort stöden.. Nej då skulle man ju inte veta att han hoppade så vill man ha med hela bilden, skippa det jag sa XD

Fina färger och jätte bra fångat, men skippa den "suddiga bakgrunden" man ser vart du tagit och inte, ska säga att det blir snyggare utan, nu dras min uppmärksamhet till de lysande stöden och staketet, Annars jättefint :D

Här Kommer Lilla Angie :)

Lollofoto
0

Angie står jättefint där, bra position. Gillar hur hon liksom tittar ut, svansen e inte världsfin fast det hade du ju inte kunnat göra nåt åt så, bra bild och helt okej ffärger :D

Lisaoch Copy på hoppträning

parsley
0

Bra skärpa, ev något mörk, men det är inget som stör mig. Finns en del störande saker i bakgrunden, bl a lyktstolpe och hindermaterial, som kan klonas bort om man inte accepterar verkligheten som den är :).

Lennart Vackerskal.

pellepiano
0

Oj ser ut som ett gigantiskt bock-horn nästan. Den var fin.

Här ett rådjur från Hökarängen igår. Nästan kamouflerat.

Davids83
0

Härligt med rådjur, så fina när dom är ute och strövar runt, här kommer en stooor katt :D

Lollofoto
0

Bakgrunden är tyvärr lite mörk, stenen stör också lite men bra skärpa. Synd att tigern inte fokuserade på nånting, men fortsätt jobba på :)

Ponnyhoppning på Järfälla

Berntsson
0

#11 tack :D men jag har inte beskärt den nånting :P

fettmedkevlar
0

Härlig bild, men hade viljat ha mer utrymme ovanför ryttarens huvud.

Min huskytik Nikita i vintras.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Storvreten
0

Fint beskuret. Lite mörk kanske, eller är det för mycket kontrast? Jag tycker det ger en härlig effekt, men kanske lite för mycket. Annars inte mycket mer att säga.

En fjording i voltige. Fotot är taget av mig på Råsbodagen :)

fettmedkevlar
0

#60 Tack, men ingenting är faktiskt gjort med bilden förutom att jag lagt till ramen :)

Ruterdam
0

Fin bild men den skulle nog ha varit snyggare om hästen inte hade haft nåt på sig, det skulle nog ha gett en mer fri känsla i bilden tror jag :)

Folke, tagen i stugan för nån dag sen :)

Smurfen29
0

Söt hund, hade varit trevligt att se ögonen också, men annars en fin bild.

Här kommer en bild på hunden Selma, som badar. Jag beskurit bilden lite, för att ta bort lite vatten som var runt omkring.

Fotorika
0

Fint fångat, men ganska trista färger och hunden ser ut som en ända mörk klump.. Hade hunden varit skarp hade bilden blivit super! Tycker även att hunden inte borde ligga i mitten va bilden, jag skulle provat en annan beskärning.. Kanske även s/v.. Fortsätt jobba =)

Min bild föreställer en liten trollslända ^^ Har beskurit den lite och lekt lite med kontrasten, annars oredigerad! Använde min Nikon D40 + kitobjektivet 18-55 :)

Niini
0

Fin bild men skulle gärna haft fokus på hela trollsländan :)

Här är en bild på vår sheltiekille Turbo.

Niini
0

Fin bild men skulle gärna haft fokus på hela trollsländan :)

marika-J
0

Jättesöt bild, verkligen! Hade önskat lite mer luft runt hunden, i övrigt en bra bild :)

Skickar med en bild på en hungrig and..

Storvreten
0

Tuff bild. Lite mörk, men vad kan begära med blixt? Blixt brukar mörka runt om. Häftigt med vattendropparna som syns vid näbben. Vad har den i munnen? ;)

Bild är på nappuppfödde bagglammet Kaj. Bilden är oredigerad.

Shira90
0

Gillar att lammet tar så stor plats… det jag stör mig på är dock att gräset är något ljust

Bild på våran Katt

~Medarbetare på ridtravare.ifokus~

Niini
0

Hmm… denna har jag redan kommenterat :/
Nåja, gillar att du lyckats fånga katten mitt i gäspningen :)

Storvreten
0

Söt bild! Tycker hunden är lite för nära, vill ha mer luft runt. Sött uttryck, fin krans och gullig hund ;) Bra ljus.

Då skickar jag in en brun galopperade russhingst, Qveiars Huogin.

Kan meddela att han är till salu ;) PM:a mig om intresse.

Susanne
0

Mycket vacker häst men jag hade gärna sett mer natur runtom.

Diesel är mitt bidrag.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

[IsabelleA]
0

#72 hum, det där blåa i ögonen, vet inte vad jag ska kalla det. Iallafall, det stör en aning. Annars fint motiv, förstår hur du tänker.

Jag gillar denna bilden, en surikat. Tog den på skansen med min nikon D60 med kit objektivet 18-55 mm VR

Storvreten
0

Lite dyster färg… eller blå, kanske grön. Jag vet inte :) Men häftigt med surikaten på sidan av bilden liksom. Surikaten står fint :)

Kattungen Champis studerar solljuset för första gången.

matilda8
0

hej! :)

matilda8
0

jag skriver ganska dålig svenska ,tyvärr.

IdaB
0

#76 Fin bild ^^ Inget att komentera mer en att den kanske var lite tråkig "/

(min bild är oredigerad xD)

CamillaS
0

(Kommenterar #74 också då hon inte fick nån kommentar på sin bild)

Din bild är jätte söt! Kissen ser nyfiken och alert ut, och soljuset sätter det lilla extra i bilden. Skulle bli ett gulligt vykort.  Bra jobbat och jättesöt misse. :)

#77  Du har fångat ett roligt ögonblick, stör mig dock på det rödavita och blåa sakerna i bakrunden. Synd att du kapade kattens öron, hade velat ha mer luft ovanför, för nu känns det lite trångt ovanför kisses huvud. Sen tycker jag färgerna ser liite matta ut, kanske du skulle dra på lite färgmättnad?
Annars tycker jag bilden är väldigt fin och fångad i ett bra ögonblick.

Min bild. :)

Craz-y
0

jätte söt hund! Skulle varit fint att ha med öronen också :)

min hund på bild

Niini
0

Otroligt hur vattnet ser så oäkta ut. Och så har du fångat hunden i en så bra min :)

matilda8
0

#80 fin ,men för mycket beskuren bild,tycker jag.

mvh

matilda8
0

en till

Niini
0

#81 den är helt oredigerad.

Theres
0

söt katt =) men synd att det kom med en till på första bilden, och andra bildern var lite rörig innan man hade kollat noga.

golf.ifokus.se

IdaB
0

#84 Fin bild ^^ Fast de den där grejen i olika färger stör mig väldigt mycket. i övrigt fin bild fast jag skulle vilja att du hade hållt kameran liiiiiiiiiiiiite längre ner ;)

Min bild på kattungen Smirre (oredigerad)

hurricane
0

#85: Otroligt rolig min på katten. Verkligen en underbart kul ögonblicksbild. Katter kan verkligen konsten att se skojiga ut :P
Bilden är dock lite mörk och ljuset är inte det bästa. Antagligen pga av blixt dårå. Men jag gillar bilden :)

Min bild är på en lemur. agen på skansen :)

Theres
0

#85 Det var bara ett såntdär snabbkort du vet, så hann inte tänka så mycket när jag tog det… illrar rör sig fort ;)

golf.ifokus.se

L8sson
0

#86 underbar bild, man känner sje lite trött när man ser bilden ^^ skulle vart kul om man fick ögonkontakt med den och få känslan av deras fina ögon (för om har så underbart fina ögon)

annars en jätte fin bild =)

min bild, min syste roch hunden.

L8sson
0

ååh va dåliga bilderna blir när man laddar upp :(

Strawberryjaam
0

Fin bild, Synd bara att Flickan och hunden är ur fokus ( Eller är det bara min data ? )

Strawberryjaam
0
Theres
0

Sjukt söt kisse på en fin bild. Synd att den var lite avskuren om öronen och så.

golf.ifokus.se

Sissi
0

Lite suddig och något rörig bakgrund, annars väldigt söt.

Min röda Norska skogkatthane som poserar fint för matte.

L8sson
0

#90 den vart dålig när man ladda upp den, den vart så bra här på min dator =/

Strawberryjaam
0

Söt katt ! Synd att inte hela benet är med och att det liggen något svart snöre under honom …

Min kompis Polle ;) Synd att benet blev avkapat ><

Niini
0

Som sagt är hästen avkapad och så stör dammet lite enligt mig. Men annars fin häst :)

Sissi
0

Fin bild, fint med stigen, kanske lite väl mycket beskuren.

Bidrar med ännu en kattbild…

Theres
0

Det är lite mystik i den bilden. Jag gillar den. Fast det är ändå synd att den ena är bakifrån och ser ut som ett lejon, men det är nog det som gör det också. Lite oskarp kanske.

golf.ifokus.se

Theres
0

Nu kommenterade jag på #96, det tog ett tag för mig att skicka det :P

golf.ifokus.se

Niini
0

#98 inte mig emot att få två åsikter ;)

Men jag håller med om att bilden kanske är aningen oskarp, men att lyckas på två vallhundar som inte vill stå stilla på samma bild är oh så svårt :P

#97 Fin bild, måste erkänna att jag inte kommer på destu mer att säga om den :)

#98 Kopplet stör lite, men jag vet precis hur det är när man vill ha foto men inte kan ha djuret löst.

Ännu ett bidrag av mig :) dock stod solen lite dåligt så jag försökte mörka bilden en aning..

Theres
0

#100 Jag kan ha henne lös ;) Ska se om jag hittar någon bild och visa =)

Fin bild du hade, men lite rörig bakgrund =)

golf.ifokus.se

Niini
0

#101 joo, lite förnyande av en brygga på gång. Men man måste passa på när hunden äntligen sätter sig ner en stund.

Nu är din bild mycket bättre :) diggar att den ser skrämd ut.

Hmm.. nu ska vi se om jag skulle lyckas hitta ännu en djurbild.

IdaB
0

Finfin :) Fast skulle vilja ha liiiiite mer luft ovanför huvudet. Kan inte komma på något annat att säga om den x) den är jätte fin ^^

Min bild är hunden Ninja tagen FÖRSTA gången med manuella inställningar! :)

IdaB
0

USCH! Otroligt va dålig färg och kvalité den fick klicka upp den i ett nytt fönster innan ni komenterar så ser ni den som den SKA va ;)

Josefineeklid
0

Jag försöker fota min kanin som hoppar , men om jag ska ha snabb slutartid blir bilden mörkare, och då måste jag ha högre iso, och då blir den ju mer "brusig" , eller hur ? Jag har en OLYMPUS E-510,
Jag tror jag lyckades fota en bild på honom, kommentera gjärna :D

besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg Kyss

www.sjuttiotal.blogg.se

Strawberryjaam
0

Jätte fin bild, det är något som stör mig, men jag kommer inte på vad..

Älskade Marchiara <3 [Old pic.. hade inte min E520 dåå]  

IdaB
0

Jag då? :'( Ni glömde min bild :O

Banshee
0

Bilden på gråa katten var fin, men lite svårt att se direkt vad det föreställer för mycket färger i bakgrunden.

Igår tog jag klivet, efter att ha tagit 40tusen bilder med en kompaktkamera, till att köpa en systemkamera.

Elvis.. ->

Ewepewe
0

Så söt vovve! Stör mig lite på bakgrunden, och kompositionen kändes inte helt klockren, sen tror jag att du skulle beskurit bilden mer eller försökt få med hela hunden i bild… Det var lite tankar jag hade :)

Laddar upp en bild på en stöddig ko :P

Anmaja
0

Hej!

Fin kobild, härliga somriga färger, men jag vet inte om jag gillar horisontens lutning och baken på den andra kon… Gillar att bilden är lågt tagen så att vinkeln blir lite spännande.

Här är en bild på Lussekatt.

Anmaja

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Joohannaa
0

Häftig bild, gillar ögonen. ;D Jag stör mig en aning på den ljusa fläcken på huvudet.

fettmedkevlar
0

För långt ifrån kossan och kossorna i bakrunden ser mer ut som färgfläckar.

Rabbits
0

Ganska fin!;, men inte fin bakrunD! jag är ingen expert!!

Trollis-
0

Söt katt, men saknar skärpa, speciellt på ögat… Bakrunden stör lite. Mest tummen(?).

Här är en bild på en av mina ponnyer :) Öppna bilden i ett nytt fönster, annars försämras kvalitén på bilden :/

Niini
0

Kommer inte på någon som helst kritik just nu.Det är en fin bild :)

L8sson
0

bilden är för mörk vid hunden men bakom är de bra ljus.

denne bilden på bejrut.

Strawberryjaam
0

Fin, men gnaska ointressant placerad… Sen är den lite för mörk vid ena ögat . Men annars var det en fin hund ! :D

Pinglan <3 :) [ Öppna gärna i nytt fönster så blir kvaliten bättre ]

Trollis-
0

En jättegullig bild! :D
Har ingen speciell kritik ;)

Lägger in en bild på mina kusiners katt :) Öppna i ett nytt för bättre kvalité ;)

palsternackan
0

Fina färger och söt katt. Men störs lite av bakgrunden..

Timmie som ligger i gräset :D

palsternackan
0

oj! förlåt fel bild.. tog den bredvid >.< är inte nöjd alls med den här och den var dåligt tagen.. så kommentera bristerna nu xD

L8sson
0

ja kan komentera den endå ;) de e ju lite tråkigt att ta uppifrån, inte så fin att kapa av örat häller ;)

gillar den här bilden själv men vill ha kretik =)

palsternackan
0

jättesöt! :D men den känns nästan lite suddig..

Joohannaa
0

Kvalitén vart ju inte sådär 100%, gräs-stråna stör och en lite konstig vinkel.

Min gerbil Agnes.

L8sson
0

fin bild, det ser ut som hon sjunker in i de hon ligger på en, mjuk bild :) blir sömnig av den =) jag vet ej va jag ska säga? hehe finns inge negativt från mej, (jag e inge proffs)

lägger in en sån här bild på våran leguan bianca.

de gula i bakrunden stör tycke rja, och jag kan inte redigera XD

palsternackan
0

du har rätt om bakgrunden.. men älskar bilden ändå! jättefin!

jag kommentearr bara.. ingen bra bild just nu ;)

Storvreten
0

Jag kommenterar också och lägger upp bild ;)
#124 Fin bild, väldigt häftigt när man ser alla detaljer och ögat ser jättehäftigt ut! :) Rätt det där med bakgrunden, men ändå tycker jag den ger intryck av nån djungel av nått slag, häftigt alltså :)

En nytagen bild (idag) på mitt ardennersto Hilldur :) 1 år och 3 månader.

Joohannaa
0

Härlig bild! Fin komposition, bara staketet i bakrunden som stör lite tkr jag. ;)

Arkan
0

Njaa, jag tycker inte om att bilden är tagen med blixt, ser ut så iallafall. Och att sen e svart i kanterna… men de va en väldigt söt bild ändå.

Metinia
0

Härlig bild med ett mjukt intryck. Väldigt fina "färger" (du förstår vad jag menar hoppas jag). Härlig skärpa och att bilden är lite i sepia gör den lite annorlunda. Även vinkeln och motivet är aningen annorlunda, det gillar jag. Du har lyckats bra att ta i en sådan vinkel. Det jag önskar so skulle kunna vara bättre med bilden är att jag skulle vilja ha hästens huvud lite längre ner på bilden så man såg mer av manen och hade lite luft över huvudet.

Tingstrom
0

Det är en skarp och fin dressyr bild. Dock så tycker jag hästen har ett lite konstigt steg. Det blir en konstig vinkel på hästen och det ser lite ut som om den inte vet vart den ska. Men det är en fin bild och bakrunden är väldigt bra :)

Tingstrom
0

Förlåt! Jag tog helt fel bild! Här kommer rätt…

Storvreten
0

#131 Härlig bild! Älskar fågelbilder. Fåglar gör sig nästan alltid bra på bilder hur man än gör :P Haha. Men fint fångat, bra färger. Känns dock lite suddig?

Här kommer min bild, nytagen idag på dräktiga Meiram och hennes ryttare Malin i nyfallen snö och solsken.

Flodins
0

Härlig bild :D den är lite sne. räta upp den i photoshop så blir den bättre!

en bild på min katt (:

Vargkvinnan
0

Jätte fin bild på katten! Älskar verkligen utrycket den har! Skulle vilja ha lite mer skuggor eller kontraster på själva katten men annars tycker jag den är perfekt :)

Bifogar en bild på min kompis hund hjalmar i dalarna. Ville ha med diagonalen från ån och att han spanar över på andra sidan.

Idrus
0

Jättefin hund, synd att inte hela kroppen syns, för den ser lite ut som en enda stor hårboll ;) men bilden var fin.

En katt nära mitt stall.

Besök gärna min blogg.

Minelle
0

Underbar bild!
Ser inget fel alls i den, som sagt, grym bild och jättefin katt! :)

Närbild på min älskade bortgångna Sigge <3

Sissi
0

Fin närbild och fin katt!

Mitt bidrag är min Norska skogkatt Dumle som är ute och pulsar i snön.

mimmibackman
0

Superhärlig bild, gullit att han benet i luften ^^ Bilden hade  vart ännu bättre om han inte haft några grenar i ansikten, men annars bra komposition oså :)

Familjens kanin Lisa, bilden är oredigerad förutom logga.

Godisnalle_
0

Jättesöt kanin, ser verkligen mysig ut :)

Här kommer min Kise Zimzon

Johan-
0

Bra bild på kissen:) Ser ut som att han har mustach:)

Här kommer en bild på min Cereza

suefia
0

Fin bild, gillade när bara huvudet var i fokus :D

min bild, min sköthäst Jako KL ^^

emmf
0

Jätte fint ljus och jag kan inte hitta några störande skuggor.
Men jag hade gärna velat se mer av halsen och lite bringa också.

Jag visar en bild på min katt Sigge. Faktiskt fotad idag.

ZorroR
0

Hej! Alla: Jättefina bilderFlört

Jag har tagit ett foto i Spanien! På en Pelikan! :)

Här kommer det! Pappa hjälpte mig  med att ta det, hade precis lärt känna kameran ^^ Så jag stog lite fel men så stälde han mig rätt! :D

ZorroR
0

Opps! Kom lite för nära :S !  Kompisen i bakgrunden tyckte nog också det! ;)

Minelle
0

En underbar bild, jag ser inget fel i den alls!
Sen är jag inte så erfaren på de här med foto.
Säger bara vad jag tycker. (:

Här är en bild på våran ena fisk jag tog genom akvariet.
Det är riktigt svårt att göra det, men lyckades få några ändå, därav denna.

Stormviskaren
0

#145 jätte fin bild, kunde vatt lite mer skärpa och synd med prickarna på glaset men de är sånt som man får räkna med.

ZorroR
0

#146 Gullig marsvin! ;D

ZorroR
0

#146 Gullig marsvin! ;D

Storvreten
0

#146 Haha jättesöt bild! Har egentligen inge att komma med, men om man ska vara petnoga som jag egentligen inte är så är bakgrunden lite mörk för min smak. Men som sagt, smaksak :D
Bra jobbat ^^

Bilden är på russavelshingsten Vidar 521 och hans ryttare Marina i somras 2008. En varm barbackaritt.

Tingstrom
0

Underbar bild! SÖT som socker XD Kanske lite rörig bakrund + att ryttaren tittar ner. Skulle vara kanon med ett brett leende. Annars urgullig :D

ZorroR
0

Jag blev faktiskt ganska nöjd med mina Skrattande

( #143 och #144 )

Sendie
0

Dålig på och ta kort och sånt men här än en Djurbild iaf x)

Har inte ändrat eller något på den (förutom texten då)

Tyck vad ni vill :)

Soofy
0

Här är en bild på min katt smulan :) tagen i höstas :D

Kommentera :D vill veta om den är bra!

evisj
0

Min vovvis Fanny som är en blandras på 10 år :D

Personligen älskar jag denna bilden.

ZorroR
0

154: SÖT! :D

evisj
0

#155 Tack :D

#153. FÖRLÅT!! Min kommentar kom ju inte meed :S

Mysig bild!  Jag tycker att ansiktet smälter in lite i graset pga. starkt ljus.

RatLover
0

154# Jättesöt hund! Ser sådär härligt busig, men samtidigt lite trött ut. Bra skärpedjup :)

Synd att det blev lite ojämn exponering i ansiktet, eller hur man ska säga. Gränsen på överexponerat på ena sidan, och skugga på den andra. Annars var det en jättefin bild :)

Bidrar med en bild på Moa

( och självklart förstör iFokus kvalitén ;p )

empan-hampus
0

Synd att bilden är suddig ^^ Men super söt råtta! =D

Min råtta Pärlan ^^

Storvreten
0

Söt bild :) Bra fokus och fina färger ^^ Även om det inte är så mycket färger då. Sött ansikte! Jag tycker det är en bra bild, men skulle vilja ha med mera av kroppen :)

Josefina (Jossa på ifokus) på halvblodsstoet Fatima.

GunillaC
0

Stämningsfull vinterbild - skulle önska att det var skärpa på bakgrunden, rörelseoskärpan gör att det blir fart i den.

Intim närbild på kattmamma som slickar sin unge.

[IsabelleA]
0

Jättefint motiv, dock skulle jag vilja att de båda var skarpare och lite mer i fokus. Men annars skit bra!

Emma-lundqv
0

#161: Roligt motiv! Skulle bara vilja ha lite längre skärpedjup så att rosetten också är skarp.

Bilden är på en av mina uppfödningar, ursäkta loggan!

Meghan
0

Underbar bild, man ser verkligen hur mjuk och len den lilla kaninen är.

Tog denna på min pudelvalp.

Har köpt mig en Nikon D 60 som jag nu lär mig. Här inne lär man sig massor

eighteenlives
0

Charmigt uttryck på hunden! =) Synd bara att du använt blixt, blir lite "platt", dock är det svårt att få skarpa bilder på djur inomhus…

Sissi
0

Väldigt fin bild, lite synd att inte hela huvudet inkl. öron syns på bilden bara.

Min skogkatt Dumle…

mynameisjuliaa
0

Här är en bild på grannens katt. KRITIK TACK!

Sissi
0

#166 Du glömde kommentera min bild! Gråter

Theres
0

#165 Vilken söt katt, den ser ut som ett litet lejon =) Har inget att klaga på mer än att han vänder sig en aning från ljuskällan.

#166 Den ser arg ut :P Kan den vara tagen med en vanlig digitalkamera som jag använder?

Jag får inget djup på mina bilder, för jag har en enkel kamera så jag kan inte ställa in sådant, men här är en bild iallafall…

golf.ifokus.se

Maatildaas
0

En bild från kolmården förra året,
(bilden är tagen med en jätte dålig kamera, fick systemkameran 2 dagar efter vi hade varit där)

empan-hampus
0

#169 Du verkar inte veta hur denna lek fungerar! Läs reglerna..

Maatildaas
0

oj, förlåt!
Skriver nu då vad jag tkr om bilden innan:
#168: Fin bild, mysigt med all snö. Fint ljus, har bara att säga att jag tyckte att bilden var väldigt fin (:

empan-hampus
0

#169 Väldigt cool bild! Bra fångat! =)

Mina 2 sötis råttor Glad

MariaG
0

Fin bild på dina råttor.

Mitt marsvin Alf.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

NikkieNikon
0

#173: Tycker att hamstern ser lite besvärad ut på nåt sätt..annars är den rätt sött (:
Men jag gillar inte "området" du har tagit bilden på..dvs, bakgrunden och att den är omringad av foder.

Min katt, Vilda :)

Utrustning: Nikon D40, 18-55 mm objektiv.

Theres
0

#174 Det var ett marsvin :P

Tycker namnet passar bra, för hon ser riktigt vild ut i ögonen =)

Melwin i full fart och Epona där nere =)

golf.ifokus.se

MariaG
0

Fin bild, men båda skulle synas mer i bild.

Bild på hunden Fox.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Maatildaas
0

Jätte fin hund :D

Min hund zacko -->

Han sitter alltid så :P

Maatildaas
0

Kanske skulle vilja ha lite mer luft bakom hunden. Glömde skriva det i förra. :)

Sewena
0

Bidrar med en bild som jag är nöjd med…

EvaLind
0

Tjusigt! Vilket uttryck i ansiktet.

Här är en bild från Eskilstuna Zoo

Jojaton
0

Söt bild :) Kvaliteten är dock dålig, och det stör mig.

Räknas väl som djur? ;)

Johanna - Instagram

JossefinD
0

Otroligt fin bild, tycker att färgerna är underbara <3

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.