Fotolek, DJUR

Haha, ar det Melwin som spoar upp Epona? Sot bild som fangar illerns natur :)
Har inte barbara harddisken med mig idag, sa det blir en studiobild pa Pudding :)
// Amanda

#4 Jupp, det var när Epona precis hade kommit hit, det är första dagen de lekte med varann utan att vara arga :D Tog 2 dagar innan de blev kompisar =)
golf.ifokus.se

#14 Den skyggan måste nog vara från en vuxen fågel bredvid, för den är mycket större än ankungeskuggorna, sen är skuggan på andra sidan om ankorna =)
golf.ifokus.se

15# det är sant :) Den ankan var inte så värst fin, och det stod en människa typ precis bakom därför valde jag att ha bort den men skuggan kunde jag inte göra något åt :/

Sööt häst! Hade velat ha med hela benen då den skulle blivit mycket bättre, stör mig dock på hästen bakom men dem går ju inte att flytta på dem heller^^ Nog inget mer att säga! Nyfiken häst?
Då får det bli en fågelbild igen, mitt föråd av djubilder är änså länge fattigt :P Lite redigerad och beskuren.
Haha :) Fin bild, ser lite kul ut med foten vid örat ^^ Lite mörk kanske och vill se lite mera av fågeln. Man blir nyfiken på att se mera av den :) Den ser glad ut.
Lägger in en bild på ett russ från Stuteri Qveiar. Russet heter Imma Vips och ryttaren heter Malin och är 12 år. De rider barbacka någongång i maj :)

Är ingen häst fantast och därför har jag alltid svårt att kritisera hästar.
Men när det gäller denna bild så tycker jag iaf att den har en härlig känsla. Får en sommar känsla när jag tittar på den.
Bilden i sig har kanske inte den bästa skärpan och är en aning ljus i mitt tycke.
Här kommer en lite rolig bild på en Alpacka med ett extremt underbätt:P
Mvh:Mattias

Söt kattunge. Helt OK bild, hade dock önskat lite mer skärpa på kattens huvud. Tycker kattungen ser lite ljus ut, men det kanske är kattungens naturliga färg, eftersom gräset och rosen har "rätt" färg.
Bifogar bild på keeshond på brygga. Rasen har används som vakthund av holländska pråmskeppare. Bilden är helt oredigerad.#24 Gillar verkligen din bild =) Fina färger. Och jag älskar verkligen himlen som bakgrund, men tyvärr tycker jag att båtarna stör lite =( Annars var det en bra bild =D
Här kommer en bild på Kenzo och Zimba på bryggan vid Barnsjön =D
Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

oj. Speciell häst? Det är fint med hästar som har spetsade öron, men hästen har ett ganska trist ansikte. Inte formen, utan minen, ser lite ledsen ut. Det finns inga direkt störande objekt i bakgrunden (förutom då staketet men det är bara lite) och det är bra, färgerna är lite trista och jag skulle vilja höja upp kontrasten en aning. Annars gullig häst och fint fångat!
Bra jobbat! =) Min bild föreställer shettisen Emil i hagen :)
#30 Fin bild & fin katt, kanske en aningen mörk, annars jätte fin.
Bidrar med ännu en kattbild.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Mycket bra skärpa. Saknar dock hindret på bilden, vill veta hur högt hästen hoppar. Lite märklig bakgrund med höghuset, men man kan ju inte rå för var hopptävlingen hålls eller i vilken paddock man tränar i. Så det är inget som stör egentligen.
Marsvin och matskål.

bild??
// Amanda
#32 Fin bild, men hade gärna sett bakfötterna med!
Denna katt heter Morris och fans med på midsommarfesten.
Delad glädje är dubbel glädje :)

Charmig! Harligt med ogonkontakt ocksa. Bra skarpa, kontrast och klara farger.
En humla.
// Amanda

Häftigt djur men jag stör mig på bladen då dem tar upp all min uppmärksamhet. Vingens glans stör mig också och att den vänstra har ett jack i sig. Jag gillar att man ser benen på "varelsen" men skulle vilja ha bort de vita fläckarna i bakgrunden.
Annars bra jobbat :)
Min bild föreställer vovven Ville :)
#39 Verkligen riktigt fin bild, ingen kritik att ge! 
Bidrar med ännu en kattbild på min vackra Adidas.
#41 Det är näträcket i bakgrunden som lutar åt alla möjliga håll.

Söt häst, det är inte ofta man får en bild när hästen gör en sådan gullig "min"! Dock Irriterar jag mig på staket och om jag fick välja skulle jg försöka klona bort det. Färgerna är kanske inte på topp men helt okej, skulle vilja ha med hela benen eller att du beskärde högre upp så man inte ser "början" av benen. Det ser ut som om hästen står i en backe ´vilket får baken att se mycket större ut än huvudet, men man kan ju inte ändra marken :P Annars bra jobbat! :D <3
Här kommer en bild på Lollos Vovve Diva! :)

Tycker om bilden och väldigt fina färger :) Även om skärpan inte riktigt ligger på djuren (vet inte vart den ligger riktigt) så blir det ända en rätt häftig effekt och den undre (djuret) har väldigt fina färger. Ren och fin bakgrund, precis som det ska vara. Tycker dock att du borde beskärt den, motivets placering är lite trist. Annars super bra jobbat, riktigt fin!
Ps. Loggan tar upp för mycket uppmärksamhet, tunna ner den lite. :)
Här är Elsa och Vitnos, midsommarkvällen på bryggan… :)

Tråkig? Utveckla! Oj oj nu blir det visst bara vi två osm snackar :P
Söt häst, tycker dock att den sneda grimman stör och flugorna skulle du lätt kunna klona bort med ett lyckat resultat, även om bakgrunden är rörig gillar jag den. Hästen är söt men ser lite uttråkad ut. Vill gärna se om du redigerar den, Bra jobbat! :)
En bild från fjärilshuset i hagaparken :)
#49 jag tycker inte marsvinen uttrycker nån speciell känsla, fast det kan ju var ganska svårt hos marsvin, men dte va lite mitt intryck :)

Älskar hur hästen "slänger" sig över hindret, hade varit fint om du fick med första bommen, eller iallfall tog bort stöden.. Nej då skulle man ju inte veta att han hoppade så vill man ha med hela bilden, skippa det jag sa XD
Fina färger och jätte bra fångat, men skippa den "suddiga bakgrunden" man ser vart du tagit och inte, ska säga att det blir snyggare utan, nu dras min uppmärksamhet till de lysande stöden och staketet, Annars jättefint :D
Här Kommer Lilla Angie :)

#11 tack :D men jag har inte beskärt den nånting :P

Härlig bild, men hade viljat ha mer utrymme ovanför ryttarens huvud.
Min huskytik Nikita i vintras.

#60 Tack, men ingenting är faktiskt gjort med bilden förutom att jag lagt till ramen :)

Fint fångat, men ganska trista färger och hunden ser ut som en ända mörk klump.. Hade hunden varit skarp hade bilden blivit super! Tycker även att hunden inte borde ligga i mitten va bilden, jag skulle provat en annan beskärning.. Kanske även s/v.. Fortsätt jobba =)
Min bild föreställer en liten trollslända ^^ Har beskurit den lite och lekt lite med kontrasten, annars oredigerad! Använde min Nikon D40 + kitobjektivet 18-55 :)
Fin bild men skulle gärna haft fokus på hela trollsländan :)
Här är en bild på vår sheltiekille Turbo.
Hmm… denna har jag redan kommenterat :/
Nåja, gillar att du lyckats fånga katten mitt i gäspningen :)

(Kommenterar #74 också då hon inte fick nån kommentar på sin bild)
Din bild är jätte söt! Kissen ser nyfiken och alert ut, och soljuset sätter det lilla extra i bilden. Skulle bli ett gulligt vykort. Bra jobbat och jättesöt misse. :)
#77 Du har fångat ett roligt ögonblick, stör mig dock på det rödavita och blåa sakerna i bakrunden. Synd att du kapade kattens öron, hade velat ha mer luft ovanför, för nu känns det lite trångt ovanför kisses huvud. Sen tycker jag färgerna ser liite matta ut, kanske du skulle dra på lite färgmättnad?
Annars tycker jag bilden är väldigt fin och fångad i ett bra ögonblick.
Min bild. :)

Otroligt hur vattnet ser så oäkta ut. Och så har du fångat hunden i en så bra min :)
#81 den är helt oredigerad.

#85 Det var bara ett såntdär snabbkort du vet, så hann inte tänka så mycket när jag tog det… illrar rör sig fort ;)
golf.ifokus.se
#86 underbar bild, man känner sje lite trött när man ser bilden ^^ skulle vart kul om man fick ögonkontakt med den och få känslan av deras fina ögon (för om har så underbart fina ögon)
annars en jätte fin bild =)
min bild, min syste roch hunden.
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
ååh va dåliga bilderna blir när man laddar upp :(

Lite suddig och något rörig bakgrund, annars väldigt söt.
Min röda Norska skogkatthane som poserar fint för matte.
#90 den vart dålig när man ladda upp den, den vart så bra här på min dator =/
Som sagt är hästen avkapad och så stör dammet lite enligt mig. Men annars fin häst :)
Fin bild, fint med stigen, kanske lite väl mycket beskuren.
Bidrar med ännu en kattbild…

Nu kommenterade jag på #96, det tog ett tag för mig att skicka det :P
golf.ifokus.se
#98 inte mig emot att få två åsikter ;)
Men jag håller med om att bilden kanske är aningen oskarp, men att lyckas på två vallhundar som inte vill stå stilla på samma bild är oh så svårt :P
#97 Fin bild, måste erkänna att jag inte kommer på destu mer att säga om den :)
#98 Kopplet stör lite, men jag vet precis hur det är när man vill ha foto men inte kan ha djuret löst.
Ännu ett bidrag av mig :) dock stod solen lite dåligt så jag försökte mörka bilden en aning..

#101 joo, lite förnyande av en brygga på gång. Men man måste passa på när hunden äntligen sätter sig ner en stund.
Nu är din bild mycket bättre :) diggar att den ser skrämd ut.
Hmm.. nu ska vi se om jag skulle lyckas hitta ännu en djurbild.

USCH! Otroligt va dålig färg och kvalité den fick klicka upp den i ett nytt fönster innan ni komenterar så ser ni den som den SKA va ;)
Jag försöker fota min kanin som hoppar , men om jag ska ha snabb slutartid blir bilden mörkare, och då måste jag ha högre iso, och då blir den ju mer "brusig" , eller hur ? Jag har en OLYMPUS E-510,
Jag tror jag lyckades fota en bild på honom, kommentera gjärna :D
besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg 

Jag då? :'( Ni glömde min bild :O

För långt ifrån kossan och kossorna i bakrunden ser mer ut som färgfläckar.

Söt katt, men saknar skärpa, speciellt på ögat… Bakrunden stör lite. Mest tummen(?).
Här är en bild på en av mina ponnyer :) Öppna bilden i ett nytt fönster, annars försämras kvalitén på bilden :/
http://taralom.blogg.se - Min blogg
bilden är för mörk vid hunden men bakom är de bra ljus.
denne bilden på bejrut.

En jättegullig bild! :D
Har ingen speciell kritik ;)
Lägger in en bild på mina kusiners katt :) Öppna i ett nytt för bättre kvalité ;)
http://taralom.blogg.se - Min blogg

oj! förlåt fel bild.. tog den bredvid >.< är inte nöjd alls med den här och den var dåligt tagen.. så kommentera bristerna nu xD
ja kan komentera den endå ;) de e ju lite tråkigt att ta uppifrån, inte så fin att kapa av örat häller ;)
gillar den här bilden själv men vill ha kretik =)

fin bild, det ser ut som hon sjunker in i de hon ligger på en, mjuk bild :) blir sömnig av den =) jag vet ej va jag ska säga? hehe finns inge negativt från mej, (jag e inge proffs)
lägger in en sån här bild på våran leguan bianca.
de gula i bakrunden stör tycke rja, och jag kan inte redigera XD

du har rätt om bakgrunden.. men älskar bilden ändå! jättefin!
jag kommentearr bara.. ingen bra bild just nu ;)
Jag kommenterar också och lägger upp bild ;)
#124 Fin bild, väldigt häftigt när man ser alla detaljer och ögat ser jättehäftigt ut! :) Rätt det där med bakgrunden, men ändå tycker jag den ger intryck av nån djungel av nått slag, häftigt alltså :)
En nytagen bild (idag) på mitt ardennersto Hilldur :) 1 år och 3 månader.

Härlig bild med ett mjukt intryck. Väldigt fina "färger" (du förstår vad jag menar hoppas jag). Härlig skärpa och att bilden är lite i sepia gör den lite annorlunda. Även vinkeln och motivet är aningen annorlunda, det gillar jag. Du har lyckats bra att ta i en sådan vinkel. Det jag önskar so skulle kunna vara bättre med bilden är att jag skulle vilja ha hästens huvud lite längre ner på bilden så man såg mer av manen och hade lite luft över huvudet.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Fin närbild och fin katt!
Mitt bidrag är min Norska skogkatt Dumle som är ute och pulsar i snön.

Bra bild på kissen:) Ser ut som att han har mustach:)
Här kommer en bild på min Cereza

#146 Gullig marsvin! ;D

#146 Gullig marsvin! ;D
#146 Haha jättesöt bild! Har egentligen inge att komma med, men om man ska vara petnoga som jag egentligen inte är så är bakgrunden lite mörk för min smak. Men som sagt, smaksak :D
Bra jobbat ^^
Bilden är på russavelshingsten Vidar 521 och hans ryttare Marina i somras 2008. En varm barbackaritt.

Jag blev faktiskt ganska nöjd med mina 
( #143 och #144 )

154: SÖT! :D

#155 Tack :D
#153. FÖRLÅT!! Min kommentar kom ju inte meed :S
Mysig bild! Jag tycker att ansiktet smälter in lite i graset pga. starkt ljus.
154# Jättesöt hund! Ser sådär härligt busig, men samtidigt lite trött ut. Bra skärpedjup :)
Synd att det blev lite ojämn exponering i ansiktet, eller hur man ska säga. Gränsen på överexponerat på ena sidan, och skugga på den andra. Annars var det en jättefin bild :)
Bidrar med en bild på Moa
( och självklart förstör iFokus kvalitén ;p )

Väldigt fin bild, lite synd att inte hela huvudet inkl. öron syns på bilden bara.
Min skogkatt Dumle…
#166 Du glömde kommentera min bild! 

#165 Vilken söt katt, den ser ut som ett litet lejon =) Har inget att klaga på mer än att han vänder sig en aning från ljuskällan.
#166 Den ser arg ut :P Kan den vara tagen med en vanlig digitalkamera som jag använder?
Jag får inget djup på mina bilder, för jag har en enkel kamera så jag kan inte ställa in sådant, men här är en bild iallafall…
golf.ifokus.se

#169 Du verkar inte veta hur denna lek fungerar! Läs reglerna..

oj, förlåt!
Skriver nu då vad jag tkr om bilden innan:
#168: Fin bild, mysigt med all snö. Fint ljus, har bara att säga att jag tyckte att bilden var väldigt fin (:

Kanske skulle vilja ha lite mer luft bakom hunden. Glömde skriva det i förra. :)