Nikon D90
Jag har länge funderat på att köpa mig en system och jag är nu inne på en D90. Men då jag inte vet särskilt mycket om kameror, så skulle jag behöva lite tips och råd. Jag fotar mest landskap, hästar/djur i rörelse och lite allt möjligt.
Och sdean är det ju det där med objektiv. Tror ni 18-200mm skulle funka för mig? jag vet INGENTING om onjektiv, men av någon anledning har jag fått för mig att denna skulle vara bra.. Funkar detta obj. bara för fotografering på långt håll, eller skulle det kunna funka för porträtt också? Jag känner mig ganska efter.. x'd

puttar :)
Jag har redan skrivit en del om objektivet i ett annat av dina inlägg, men det jag skrivit där är för det mesta bara gissningar. Du utger nämnligen inte hela objektivnamnet, det är svårt att veta exakt vilket du menar när du bara skriver brännvidden. Om du kan ge hela objektivnamnet kan jag och antagligen flera andra hjälpa dig lättare. :)
Här kommer två artiklar på Hästfotoifokus som kanske kan hjälpa dig att förstå mer om objektiv i allmänhet och hjälpa dig att skaffa dig en egen uppfattning om objektivet du funderar på.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se