Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1282 ggr
Lotta_A
0

Favoritmotiv?

Jag är lite nyfiken på vad alla här tycker bäst om att fotografera?

Kanske är det människor, naturen, föremål o.s.v
Motivera gärna erat svar! :)

broderbluff
0

Människor, bilder blir så mycket starkare när en människa finns i bilden.

[mingdie]
0

Jag är en periodare och är just nu inne på människor. Vill också ha bilder med mycket färger. Jobbar också hårt med att ta en färdig bild med kameran med så lite PP som möjligt.

Eddie

mihe
0

Periodare :-)

Robert
0

Människor är det mest i mina bilder.

Hälsningar

Robert

emmaa
0

Oj det var svårt. Kan nog inte svara. Människor ger ju en speciell känsla i bilden, samtidigt älskar jag macro-bilder med klara färger!

/Emma

Horsegirl
0

Helt klart djur :P

Zeroni
0

Jag har alltid gillat att fotografera djur och natur, men nu försöker jag testa på att fotografera mer "dokumenterande" -bilder, människor, olika händelser m.m.

Jenka
0

Djur :)

Runsviks
0

För mig är det katter och då Norsk Skogkatt… och sedan att bara gå ut i naturen och fota. Människor är svåra att fota, de vill oftast inte vara med och det blir inte naturligt… tränningFlört

jojjehanna
0

Hästar och de dominerar starkt mina minneskort.

smurfan-13
0

Mina hundar så klart ;)

[Asta]
0

Och jag som inte är ett dugg intresserad av människor. Himla tur att vi är olika. Själv tycker jag om att fotografera saker som jag ser ute. Natur, vyer.

TacoBelle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Råttor och möss. Det är svårt, en utmaning men kul och man blir så glad när man får till en bra bild.

Abico
0

Jag tycker det är underbart att fota djur och "macro" bilder, jag tycker det är super kul att igenom att fota närbilder (Macro bilder om ni föerdrar det) kan man liksom lyfta fram mycket små detaljer som man igenteligen inte tänker på, min kamer är dock inte alltid så pigg på att ta sådana bilder Räcka ut tungan

Hanna 

Hennum
0

Djur och växter är de som gäller här mestadels.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Fotord
0

Människor eftersom de förändras hela tiden, speciellt barn.
Man vill gärna tänka att det blir lättare när han kan gå, det blir lättare när hon själv kan gå till kamrater. En dag sitter man där i sin ensamhet med barnen utflugna. Då vill jag sitta och titta på gamla bilder och önska att jag levde lite mera i nuet.

Kanske tar jag mig ut i naturen och förundras över att den nästan ser lika dan ut då som nu… om vi sköter våra kort rätt. ;-)

gerplex
0

Tjaa Natur men händelser är ju kul om man hinner med när själva happeningen är… och det kan ju vara vad som helst när som helst.

Men naturligtvis ALLTID när inte kameran är med;)

Anne
0

Jag fotar nästan uteslutande mat, och resten katter. :)

Carlton77
0

Macrobilder ge mig mest. Kul att kunna gå riktigt nära. En helt ny värld öppnar sig.
Mvh Marcus

Martin
0

För egen del är det djur och natur. Djur/fågel för det ger en kul utmaning att komma nära. Självklart har jag också drömmen om att inte bara ta en artbild, utan att kunna ta en ovanlig bild. Kanske när en hök slår en småfågel, en tärna dyker och kommer upp med en fisk i munnen. Eller varför inte när en havsörn slår en gås (fast nu drömmer jag nog mest, sån tur är det mycket få förunnat att ha).

Likaså drömmer jag om Projektet, ett projekt jag hoppas kunna realisera någon gång. Att fotografera våra fyra stora rovdjur i deras rätta element (björn, varg, lo, järv).

Sen tycker jag att vistas i naturen är en ren hälsoåtgärd, man laddar batterierna. Mental träning helt enkelt :o)

Och liksom mingdie försöker jag göra klart bilden redan vid fotograferingen, dvs även om jag mer och mer börjar tycka det är kul att efterarbeta bilden vill jag lägga den mesta av tiden med kameran i handen, och inte vid datorn.

mvh Martin

bjorsa
0

Gillar nog mest makrofotografering att hitta sånt man inte ser med blotta ögat .

mvh/bjorsa

kristinah
0

Mina kattor Jomsan och Joppe är tacksamma objekt men makrofotografering är också väldigt intressant.

CarlS
0

Djur & Natur

Vore väl konstigt annars? :)

Sedan är det alltid roligt att fota "tjocka släkten"

__iE
0

hästar o natur bilder helt klart :)

men även andra djur om jag kan =)

lothus1
0

Tycker om att fotografera allt som inte har människor i närheten. Dessa ser man ju hela tiden =oP

Djur och natur är närmast hjärtat.

AsaHellstrom
0

Jag är svag för broar. Inget jag visste själv, förrän goda vänner kollade igenom våra semesterbilder för något år sen. Det visade sig att en tredjedel av alla bilder, var bilder på broar. Och så har det fortsatt.

Men mest gillar jag att fota. Oavsett motiv. Blir kanske lite mindre spretig med åren.

jojjehanna
0

#26 och jag märkte på semester i Framkrike att jag fotograferade fönster. De hade så oerhört vackra fönster på landsbygden med mycket blomster runt eller annat som gjorde dem enastående vackra…

Citron
0

Jag tycker om att fotografera saker med fart i. Saker man kan skratta och ha roligt med under tiden man fotograferar. Oftast blir det ungar som står framför kameran, men ibland även djur. :-)

Jag har testat att fotografera natur, byggnader och statyer. Men jag har aldrig tyckt det är roligt att ensam stå och fotografera någonting så dystert. Man blir bara deprimerad av de risigt hängande träd-grenarna, ned-klottrade stilla-stående statyer och bostadshusen med flagande färger. Jag finner det svårt att hitta någonting vackert.

Jag tycker mest om när det är livat, när man kan prata, skrika, leka och skratta. Lite match tycker jag också det ska vara i fotografering. Matchen finner jag när jag fotograferar ungar då det inte alltid är så lätt. Därför är barn-porträtt det rätta för mig. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Erix
0

Mitt favoritmotiv är mina barn.

Här är Sanna en fin sommarkväll ….

Anna
0

Hästar dominerar för mig, det har de alltid gjort och kommer alltid att göra.

Eftersom jag älskar hästar och rider nästan varje dag, blir det naturligt så.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

divansson
0

hästar  :D  jag har egna hästar..   och familjen har tre travare..  så  jag är ganske bra på å fota travhästar..