Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 777 ggr
johan86
0

Foto sugen!

Har ingen direkt fungerande digital kamera som de är just nu den jag har driker batteri och knaparna har klibbat ihop sedan jag spilt läsk på den! Vill verkligen börja fota igen vad kan jag skaffa för kamera finns de någon billig bra? lite sugen på en hos netonnet men vet inte någon som har bra förslag?

Inkanyezi
0

Ajajaj, dricker batteri, men den fick läsk…

Kameror som är lite äldre drar ofta mer batteri än nyare kameror, så det är inte ovanligt att man måste stänga av skärmen på baksidan för att kunna ta mer än några få bilder. Nyare kameror är mycket snålare på strömmen och många kan ta flera hundra bilder på en laddning.

Det finns faktiskt kameror som tål att bada i läsk också, och kanske en sån skulle passa dig bättre?

Om du har en sån kamera kan du ju helt enkelt skölja av den under en vattenkran när du har spillt läsk, eller diska den om den skulle vara så kladdig att det inte löser upp sig lätt.

johan86
0

#1 de var ju mer en olycka men ja skall helt kalrt kolla upp din länk kan ju vara vettig hehe känenr du till advent nått? netonet har den? vet ej om den är bra men billig iaf! stor display med! kolla den u8 tror jag den heter kostar 990! 3,0 display du kan ju se om den är värd o ha kanske?!

Inkanyezi
0

Jag vet så klart ingenting om advent; den kan vara bra eller mindre bra. Förmodligen funkar den i stort sett som de flesta andra. Själv har jag en Canon, inte för märkets skull, utan för att det åtminstone då jag köpte den, var den kamera som bäst passade för mina anspråk; dvs manuella möjligheter framför allt.

Olika kameror passar olika människor. Jag föreslog de vattentäta och stöttåliga eftersom du redan har upptäckt nackdelarna med att hälla läsk i kameran. Någonting som jag tycker är mycket bra på en kamera är om objektivet sitter helt inbyggt. Den blir mer oöm då. Det finns såna kameror av flera olika märken; Minolta var faktiskt först med just det.

Och som sagt, de där Olympuskamerorna är tåliga både för stötar och vätskor. Det kan faktiskt vara mycket värdefullt.

johan86
0

ja olympus skall vara riktigt brea har jag hört! får ta och testa mig runt helt enkelt! inte så brådskande än men de  kan ju bli