Foto iFokus

Foto

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 393 ggr
Robert
0

I skogen....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Något som tittar upp från marken…

Försökte få en tidig morgonkänsla med en soluppgång till vänster i bild. Det är väl bara daggen som saknas?

Hälsningar

Robert

Robert
0

Det blev en rask skogspromenad med full koncentration på tre kameraskygga tjejer…

Robert
0

En förbipasserande tjej…

Robert
0

Och, det fanns tid för avancerad ljussättning och posering…

Hälsningar

Robert

jojjehanna
0

#0 jag fick nog ingen morgonkänsla men det var ju ändå en fin bild.

#1 häftigt! Trillingar, eller? Flört

#2 Fin effekt men jag hade önskat hennes ansikte lite skarpare.

#3 hon till höger känns mörkare än den ljusare till vänster. Meningen kanske men stör lite.

Robert
0

#4, tack för kommentaren!

Se i bild #3, det är en blixt på det nedfallna trädet och min dotter som står till höger i bild, Olivia, håller en blixt riktad mot Antonia. Det är därför hon till vänster är ljusare ;)

Robert

jojjehanna
0

#5, aha, det är en blixt hon har, det syns när man vet. Nu börjar jag gilla bilden mer när jag tittar på den igen, inte pga blixten men jag tänker så här:

Hon till höger är lite mörkare  och mer allvarlig, hon till vänster är ljusare och ser gladare ut. Sen tror jag öjusskillnaden ger ett slags djup i bilden. När man vet att högra tjejen håller i blixt blir det lite av "allt ljus på mig" från den vänstra tjejen.

bjorsa
0

Fina å roliga bilder bilder robert dina ungar gör sig verkligen bra på bild

mvh/bjorsa

Robert
0

#6,7 - tack, bjorsa jag ska framföra det :). Jag är lyckligt lottad som umgås med 4 snygga tjejer dagligen.

Robert

Robert
0

Bilderna jag tog var till ett projekt jag hade i en kurs i blixtfotografering. Här är feedbacken från Charlie som håller i kursen på The Perfect Picture School of Photography:

The mushroom lighting also works very well. Not very many photographers appraoch nature with a flash set up like this creating a rear light and fill and this looks so good. Nice job. The kids are fun with there refusal to look at the camera. The blur effect is nice and so is the lighting.

Hälsningar

Robert