Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 942 ggr
Robert
0

Fåglar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har några fåglar som är rätt oblyga av sig när de flyger mellan balkongerna. Nu blev de helt plötsligt väldigt blyga när jag skulle fota dom.

Bruset i bild beror på det höga ISO-talet, lång slutartid och inte helt rätt skärpa, men det är svårt när det börjar bli mörkt ute.

Hälsningar

Robert

ThomasH
0

Kan bara upplysa dig om att det är en talgoxe som du så vackert har fotograferat. Dom är oblyga när man matar dom som ni verkar göra

Robert
0

Tack ThomasH!

Hans kollega, bifogat, är det en blåmes?

Robert

johan
0

Synd på oskärman, annars tycker jag båda bilderna väl väldigt fina. Härligt med vingslagen i #0!

Mvh // Johan

Robert
0

#3, verkligen synd på oskärpan - om du tittar nog så ligger skärpan på skorpsmulorna, bara en aningen framför fågeln. Fågeln hade säkert blivit skarpare om inte slutartiden var så lång.

Robert

antibody
0

#0 och #2

Tycker inte att oskärpan gör så mycket, i alla fall inte i #0. Möjligsvis kanske mans störs lite av de skarpa smulorna men detta går väl fixa i PS.

Robert
0

Tack antibody, nu var det väldigt roligt att fota. Till nästa gång så ska jag fota när det är ljusare. Jag funderade på blixt, men det hade nog stört fåglarna mer än gjort nytta.

Robert

bosse
0

Mitt bidrag har blir en ? fran mina senaste utfarder (4 st).

Dessutom anvander jag for forsta gangen min nya Laptop, som jag lyckats fa dom att kopa.

bosse

bosse
0

Jag lyckades aven fota denna ?

Alla faglar ar ganska oradda enda tills jag stannar bilen eller lyfter kameran. Aven beduinerna jagar sma fagel och jag tror att det ar darfor dom flyger ivag omgaende.

bosse

bosse
0

Och ett foto pa en stalfagel.