Bröllop i Lappland
Ett brudpar boende i London har tidigare frågat mig om jag kunde fotografera deras bröllop i finska Lappland, och begärde en offert. Jag skickade en offert för en månad sedan och idag kom svaret:
"I would be delighted to accept your offer and would love you to take my wedding photo's if you are still available."
Under tiden så har jag hört med några magasin in UK om de är intresserade utav bilder från bröllopet. Två tidningar har visat intresse och eventuellt blir det även ett bildreportag i en finsk bröllopstidning.
Om ½-år så kommer du på FotoiFokus att kunna ta del utav unika bilder från ishotell, safari och bröllop från finska Lappland av er värd och fotograf här på FotoiFokus.
Hälsningar
Robert Hammar
GRATTIS! Vad roligt! Väntar redan på bilderna.
Vad lustigt, när jag stod och lagade mat för en timme sen funderade jag på hur det gick med det här. Grattis Robert! Jag ser också fram emot intressanta reportage.
Vänliga hälsningar
Niklas
Åh…vad kul!
Ser med spänning fram mot dom bilderna.
Robert, stort grattis. Det är verkligen en underbar miljö du kommer att få tillfälle att fotografera i. Tänk bara på att i svackan där ishotetllet ligger är det kallare än någon annansatans på denna jorden *känns det som*.
Minus 30 hade vi när jag var där (så det är så stor skillnad att man knäpper upp jackorna när man går in i hotellet, trots att det är minus 7-8 grader där inne också).
Svår miljö att fotografera i, bara några timmar dagsljus, samtidigt som allt är vitt (nästan). Nu hade jag bara vanlig budgetkompaktdigitalkamera när jag var där, och jag gissar att du kommer att ha bättre utrustning för fotografering där (med tanke på ljus osv). Men så du vet vad du skall förbereda dig på. När du ändå är där: Glöm inte njuta av miljön och den fina arkitekturen som ishotellet erbjuder!
mvh Martin
#4 ta med flera extrabatterier som du håller så varma det bara går. Inte kul i vintras när jag med min 10D skulle fota hästar utomhus och både fingrar och batterier frös.

Brudparet och jag träffades i London förra veckan. Till vår träff tog jag med ett album som jag har designat, och de blev överförtjusta. Till paret kommer jag att designa ett för dom personligt album som dokumenterar deras resa och bröllop här i Finland nästa år.
Vi passade även på att ta några bilder sk pre-wedding bilder.
Hälsningar
Robert
Jag blev nyfiken: är de engelska eller har de anknytning till Lappland?

Paret är från London, de har ingen bindning till Finland på något sätt. För dom var det ballare att åka till Lappland och gifta sig än till någon ö med palmer.
Hälsningar
Robert
Finns det någon möjlighet att få "låna" någon bild då till vår portal Robert? Eller få rabatt? :)
//CarlS