Fota vintersporter...
Jag ska åka till Åre i Mars och ska då ta med min Sony a200 med objektiven 18.70 och 75-300. Då vill jag fota mycket, skidåkare, snowboardare och kanske skotrar och så. Jag ska åka till Flottsbro och träna lite någon dag, försöka se vilka inställningar som funkar bäst. Nu vill jag ha lite tips innan jag börjar. Vad ska man tänka på? Finns det några speciella inställningar som funkar bäst för vintersporter med min Sony.
Porträtt, hopp, hög fart, siluettbilder, ja, det är det jag vill fånga. Har jag tur så kommer det vara bra väder när jag kommer dit!

Putt! Ingen som har bra tips?
Jag har tyvärr inga svar, men jag hoppas jag få se många fina bilder som du ha tagit när du kommer hem.
**MVH Cerrolyn

Det hoppas jag med! ;)

Förvara batterierna i fickan så att de inte drar ur så snabbt i kylan.
Hälsningar
Robert

#4 Tack! Jag vet att det kan bli nåt fel om det är för kallt.. Får försöka hålla batteriet varmt så ofta jag kan! :)
Kom ihåg att sätta objektivlocket på objektivet innan du går in i stugvärmen. Annars får du kondens som kan ställa till svårigheter om du ska ut i backen snart igen.
Vänliga hälsningar
Niklas

#6 Det visste jag inte! Tack för tipset! :)
Nu har jag fotat lite i Flottsbro, ni kan titta på tråden Flottsbro. ;)
Är det någon som har tips på några bra inställningar? Sony brusar ju hemskt mycket och så..