Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 403 ggr
Hennum
0

Tips, kritik, kommentarer... Behöver det!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle vilja få lite kommentarer o kritik på bilder ja tagit :)

den här första var väldigt blek från början.. så ja gjorde färgerna lite starkare i ett ganska enkelt bildbehandlingsprogram…

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hennum
0

Och här e en till bild på vinrankan som ja beskärde lite.

Hennum
0

Blomma. oxå beskärd

Hennum
0

Bild på vovven… Tagen i all hast :P

Hennum
0

En gammal bild på katten. Tycker de blev lite lustigt me skuggan där… :P

Hennum
0

Just det ja, denna oxå. På vårt hus

[mingdie]
0

Hennum. Tack för att du visar upp dina bilder.

#0 Lite dålig skärpa och jag tycker personligen att den är lite rörig. #1 Mycket bättre. Fina färger. #2. Fin men jag skulle vilja se hela blomman. #3 Hade varit bättre med mer skärpa på hunden. Du kan alltid ha lite "fart oskärpa" men inte hela hunden oskarp. #4 Tycker att det blir lite för mycket vitt i bilden. Försök att beskära lite. #5 Bra taget och under svåra ljusförhållande. Ja skulle själv ha lite mindre himmel.

Hoppas att kommentarerna är till hjälp. Jag tycker man får bra förslag från medlemarna i det här forumet. Ser fram emot att se fler foton från dig.

Hälsningar Eddie

Robert
0

#0, blixten träffar det som ligger närmast först och lövverket skapar en skrikande ram runt, ….ja vad var ditt huvudobjekt…?. Skala av det som inte är viktigt!

#1, bra skärpa och färger, återigen, undvik en rörig för- eller bakgrund.

#2, bra jobbat det tar sig, jag skulle sätta skärpan på insekten.

#3, bra fångat, fint med rörelseoskärpan, datumstämpeln skriker som en neonskylt (fult)

#4 ofta när man tar bilder lönar det sig att invänta ett ögonblick, i det här fallet skulle du vänta på en ögonkontakt med katten. Ha kameran mot ögat och när katten tittar mot dig så trycker du av.

#5, här vill du nog säga en del men det blir som att berätta flera historier samtidigt, det är svårt att förstå och det blir bara rörigt.

Till nästa gång, försök koncentrera dig till ett tema, lägg ut 1-3 bilder istället för kritik. Färre antal bilder inom samma tema gör att du får fler kommentarer och fler orkar titta på dina bilder.

Tack för dina bilder och härligt jobbat!

Robert

Hennum
0

Okej. tack så jättemycke för tipsen! :D Ska tänka på de ni har sagt i fortsättningen…

Jag visste faktist inte att flugan var där… den bara fanns där när ja kollade på den i datorn.

Robert
0

#8, vad jobbigt med flugor i datorn!

Robert

Fotord
0

#8: Det samlas lätt flugor i datorn om man inte rensar ut gamla filer eller tömmer papperskorgen ibland. :-D