Fjärrutlösare
Jag leta efter en trådlös fjärrutlösare upp till ca. 10 m (är eg. inte så viktigt hur långt) som man kan fokusera med för max 500:-, till en Nikon D80. Några tips?
Ingen?
Finns en här
Går det att fokusera med den? Isåfall är det super!
Vet ärligt talat inte men det ska väl alla utlösare klara om du inte menar att du vill vänta mellan fokusering och bildtagning.

Alla kameror fokuserar väl innan bilden tas. På mina kameror kan jag inte ens ta en bild om kameran inte hittat fokus.
#6 Den verkade grym! Synd att den inte funkar till D50 bara :/
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jo men jag menar om det går att fokusera med avtryckaren på fjärrutlösaren.

Varför vill du kunna fokusera långt inan du tar bilden?
Tack för tipset. Jag beställde en till mig nu.
**MVH Cerrolyn

Jag har själv en sån, först trodde jag att den inte fokuserade själv men när jag testade att trycka på avtryckaren så fokuserade den innan den tog bilden.
Jag tycker att den är bra men det känns som om den lever sitt eget liv ibland. :P För det första känns det som att den inte alltid fokuserar, men det gör den nog. Och för det andra så har den helt plötsligt vandrat iväg till nån plats så att man inte hittar den.
Haha, vad jag vill säga är att den är lätt att tappa bort. Om man är som jag i alla fall.
#9 Skulle kunna tänka mig att hon kanske vill ta självporträtt. :D Använder den själv till det bl.a.
Ja jag tänkte mig självporträtt och "studiobilder", i min egna hemmagjorda studio ;)
Men det låter bra, tar och beställer en sådan direkt!