Tog ner bilderna ikväll...
Jaha så var detta projekt till ända. Jag har tagit ner bildern nu ikväll. Fyra personer har skrivit i boken. Två av dom var bekanta till mig, en person som tycks ha tittat på andra bilder och sen skrivit i fel bok och en seriös kommentar. Alltid något.
Vad har jag då lärt mig på detta projekt?
Jo, flera saker.
- Ett tips är att ta bort glaset från inramade bilder. Glaset kan ge speglingar som stör. (Tack för den Janne.)
- Bibliotek är kanske inte rätta stället att visa bilder på. Dit går man för att hämta en bok eller sitta och läsa en stund. Inte för att se på bilder.
- Men framför allt har jag lärt mig att jag inte gör bilder för andra. Jag gör bilder för mig själv och bara jag behöver "förstå" dom. (Tack för dom tankebollarna Mandrakonian.)
Sååå…även om jag nu inte fick dom kommentarer jag ville ha på bilderna så har jag lärt mig mycket om mig själv och mitt skapande.
Slutet gott - allting gott 
Mihe
Alla lärdomar är bra lärdomar.
Kanske kan vi andra också lära av det!
mvh Martin
Jag delade med mig på några av mina tips jag lärt. Det var min första utställning och då blir det kanske så att man gör några misstag. Huvudsaken är att man inser dom och lär sig att undvika dom i fortsättningen.

Mihe, många är väldigt blyga och har svårt för att visa eller berätta vad de känner, och är väldigt självupptagna. Varför skulle någon skriva i din anteckningsbok, när det även är svårt att skriva en kommentar här på Foto iFokus.
Du har bra fotografier, så ge inte upp i första taget. Dämpa dina förväntningar och forstätt att marknadsföra dig själv och dina bilder. Nu har du tagit det första steget. När jag tidigare sålde maskinutrustning behövde jag träffa 20 kunder innan det blev en order, marknadsföring är svårt och kan vara stundtals rätt deprimerande, tröstlöst.
Hälsningar
Robert

mihe, det är säkert tusentalst som sett dina bilder, några färre har tittat på som, största delen har nog tyckt något om bilderna men bara någon enstaka har skrivit något. Jag skulle aldrig skriva något i en sådan bok men ser jag bilder så tittar jag alltid på dom.
Nu ville jag inte exploatera mig själv utan ville bara få respons på bilderna. Jag hade satt upp en lapp där jag bad vänligt om en kommentar i boken för att få veta hur besökarna uppfattade mina bilder.
Jag har inte för avsikt att sälja mig el. mina bilder utan behövde respons och hoppades att eftersom det annonserades att det skulle finnas bilder där så trodda jag att det var besökare som verkligen var intresserade av bilderna som skulle gå dit och se dom. Men det kanske är så att man inte vill tala om vad man ser el. hur man uppfattar bilden av någon anledning. Jag funderar inte mer på det. Det där projektet är nedlagt. Nu väntar jag på att höstens färger ska blomma…bara några dagar kvar nu :-)
Tack för era kommentarer!

Ibland är det inte lätt att förstå hur vi uttrycker oss , vi går hand i hand, men vi förstår inte varandra. Vi kan prata men vägrar lyssna, vi ser problemet men blundar åt det, vi älskar utan att mena det. konst är och förbli den enda sanningen som finns i oss och den är lika viktigt som livet själv. Att kunna hitta sig i det man älskar och utveckla det till något som man kan njuta även om livet är inte lika vacker tillbaka. VIVA EL ARTE!