Hård kritik: Porträtt

jättefin! =) (och snygg tjej ;D) Men det känns som att ögat till höger och runt där är lite.. utsmetat..?

Bilden är ganska tråkig… Gilalr dock färgerna och kontrasterna. :)

lite tråkigt beskärd enligt mig.. Som föregående talare redan sagt så är det fina kontraster.
Jag skulle lämnat lite mer utrymme till höger om modellen, för att man ska förstärka känslan av rymd i bilden då den annars känns lite platt. Jag skulle även ha bearbetat färgen i ögonen lite, med den starka och vackra kontrasten mot det röda bladet så skulle lite gulare/starkare ögon göra sig bra mot både smink och det röda.
Ljuset i bilden måste jag gratulera dig till. Ett perfekt upplyst ansikte med en lätt skugga på halsen.
#1 det högra ögat är oskarpt så det är nog det du upplever som utsmetat?
#2 Tack, hur kunde man ha gjort för att livat upp den?
#3 Tack så mycket. Ska tänka på någon roligare beskärning nästa gång :) Dock vet jag ej hur man gör för att förstärka ögonen så vet du någonstans man kan läsa på sig om det så vore jag tacksam.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#4 Ja, du kan ju prova extrema vinklar och beskärningar, kanske kapa av ansiktet eller så. Låter knasigt men prova dig fram, knasigt kan bli fantastiskt!
Det jag tycker att du kan fokusera på är hennes ögon. Hon har väldigt fin ögonfärg så du kan ju prova att "framhäva" dom. Dom blir ganska blekta med de andra starka färgerna. Få modellen att "öppna" ögonen mer.

#5. Jag skrev i inlägg #3 att detta borde vara något han tänker på i framtiden, i inlägg #4 så skrev han klart och tydligt att han inte visste hur man ksulle framhäva ögonen..
#4. Det finns massor av ställen där du kan få tips ang hur man framhäver ögon etc. men först och främst så måste jag veta vad du använder för program. Photoshop? isf har du en väldigt bra källa som heter photoshoptv.com.
Du har även massor av photoshop "skolor" som finns på nätet, sök efter "photoshop skola digitalfotografi" så bör du få upp massor av alternativ.
Men det bästa tipset jag kan ge dig är mannen som du förhoppningsviss snart sett i photoshoptv. Scott Kelby heter han och skriver extremt bra böcker, köp hans "photoshop för digitalfotofrafer ISBN 916360924X" för cirka 2-300kr. Där kommer du få massor av tips om tex framhävning av detaljer.
#5 Tack ska testa mig fram och våga använda fler konstiga vinklar vid nästa session :)
#6 Tack använder photoshop så jag ska kolla länken och googla runt lite.
Föresten så är jag en hon ;)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Teknist sett är bilden bra tycker jag, men lövet passar inte riktigt in. Känns som om de skulle vara inklippt typ. Å andra sidan skulle bilden vara ganska tråkig utan lövet. :p
#8 Ok tack :) Lövet är inte inklippt iaf ;)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

sorry, begrundande inte på om du var man eller kvinna. ber om ursäkt!
#10 Du är helt klart förlåten :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Har kollat på bilden massor av gånger nu och den är slående lik min vän som omkom för snart 9 månader sen. Ögonen är på pricken lika. Hur som helst, en jättefin bild.
~Quila Roze~
#12 Tack :) Verkligen läskigt att det finns dubbelgångare!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ja det är det verkligen… Visade bilden för min sambo och han sa direkt (utan att veta att jag tyckte det var likt henne) "Det ser ju ut som ….."
~Quila Roze~

Jattefin bild! Giller verkligen lovet, det ramar in fotot pa ett mycket fint satt.
Forsok gora hoger ogat skarpare i photoshop. Och den har bilden skulle verkligen bli toppen om du trollar lite med ogonen i photoshop. Kolla www.moderskeppet.se for tips
Skulle nog oxa beskara lite mer upptill
Anne
#15 tack så mycket och för tipsen. Har försökt att göra högra ögat skarpare i ps men det ser bara fejk ut :/
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#17 Jo det blev en effekt dock gillade jag den inte :P
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
får man testa en sak?
#19 Självklart! Berätta gärna vad du gjort med bilden också så jag lär mig något :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#21 Tackar, ska testa göra som du, såg riktigt bra ut ^^
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#21-22 Bra jobb med bilden, ser ut ungefär som jag menade! extremt bra smak för övrigt :P