Bra lr Dåligt ?
Hej!
Mina synpunkter (och jag är inte proffs):
Bild 1 hade fungerat mer om fokusen låg på det som är längs till vänster. Då hade det blivit en häftig bild.
Bild 2 hade varit bättre om fokusen låg ner mot pinnen, fast motivet är enligt mig rätt så tråkigt.
Mvh Kim
Men jag är nybörjare ? :(
Jag är heller inget proffs. Utan bara en "tyckare".
Den första bilden tycker jag var bäst. Fast den hade nog blivit bättre om du höjt kameran lite så att den brutna kvisten inte kommit med. Utan skärpan hamnat på den lite större "klasen" i bakgrunden. Som det är nu ser skärpan ut att var på de små blommorna över den brutna kvisten.
Men du kan ju prova beskära bilden om du har ett redigeringsprogram, så att den avbrutna blir borta. Och se om du tycker den blir bättre.
Den svarta bakgrunden tycker jag är vacker.
Den andra bilden har du också kunnat beskära lite, så att de av blixten bleka löven till höger försvunnit. Du skulle även beskära så mycket att den grövre kvisten i mitten försvinner, så att du bara för löven uppe till vänster kvar.
Den hade nog blivit bättre om du gått lite närmare löven uppe till vänster. För jag tror din kamera har en "närgräns" på 4cm. Så du kan komma ganska nära små ting.
Men det är lätt att vara kritisk på andras bilder. Å andra sidan är jag aldrig nöjd med mina egna heller.
Du säger ju att du är nybörjare, så jag tycker du ska vara nöjd. Det är nog bara att "knäppa på". Man lär sig av att experimentera med olika vinklar, ljus och avstånd. Även svartvita bilder gör sig säkert bra med de motiv du har.
Lycka till. 
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"
Okej tack :)

Jag tycker bäst om bild nummer ett, men jag hade nog försökt få fokus på kvisten längst fram så att det bakom hade blivit suddigt.
Bara att prova sig fram :)
~Quila Roze~

Även jag tycker bäst om bild 1!