Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 423 ggr
Carlton77
0

Växthuseffekten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.

Tycker det är lite skrämmande att det är så stor skillnad i temperatur från när man var en liten kille som byggde snöfort.
I helgen var vi ute och gick och det var 17-18 grader.
Undrar hur det kommer bli i framtiden?

Mvh Marcus

bjorsa
0

Fin bild

Men om du hade snö å byggde snöfort i börja på oktober när du var liten då bodde du nog vid riksgräns :-)Vissa år är ju milda men tex förra vintern var ju ingen mild vinter å förra sommaren å hösten var ju kalla så jag tror mer på att vädret varierar än att växthuseffekten satt in men de e ju min tro :-)

mvh/bjorsa

Carlton77
0

Nja, förra året fick vi inte mycket till höst i Halmstad.
Det var sommarvärme länge, sen blev det minusgrader direkt. Blev aldrig några höstfärger alls nästan. Löven var gröna när de trillade av. Men visst går allting i cykler.
Hehe, vi kanske inte byggde snöfort i oktober men vi hade i alla fall snö när jag var liten. Kommer det snö på vintrarna nuförtiden regnar det bort dagen efter. Förra året var lite annorlunda iof. Då hade vi snö i några veckor i alla fall.

Mvh Macke

Hennum
0

jag tycker oxå att det är lite skrämmande. när man funderar lite över de. Har vi människor förstört klimatet aldeles? När jag tänker tillbaka, vilket inte är så långt tillbaka, var det mycket mer snö på vintern. undrar hur vädret är om 5 år.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

[mingdie]
0

Det roliga är att titta på gammal väder statestik. Jag gick igenom data från när jag var liten och nu. Resultat - man minns det man vill minnas dvs det var inte månader med snö som man minns utan veckor eller dagar.

Klimatet har alltid ändrats och naturligvis skall vi se efter jorden, men jag tror inte på all skrämsel propaganda heller.

Eddie