Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 572 ggr
Mikael Karlsmyr
0

Stockholm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stockholm är vackert. Här bild från ett café på Söders höjder.

bjorsa
0

Härligt med stockholmsbilder väcker minnen så mera bilder från stan

mvh/bjorsa långt ute på vishan

Staffan
0

#0 (mika)

Härlig bild! Här är ett annat sätt att visa samma fotografi. Hoppas att du inte misstycker till att jag lekt lite med bilden…

Mvh // Staffan

Robert
0

Mika, trevlig bild, alltid lika roligt att se bilder på människor. Det är intressant, speciellt som här när det händer något i bild.

Här kommer en variant på din bild, se bilaga.

Jag skulle vilja gå en hel dag och fota i Stockholm, men än har det inte riktigt blivit av med det.

Hälsningar

Robert

Pia
0

Tänk så man kan fixa med bilder:)

Sthlm är verkligen fullt av underbara motiv! Fast det blir aldrig riktigt av att leta upp dem alla med kameran, håller med om det. Här ett motiv i all enkelhet från Söder oxå, Katarina kyrka, tyckte det blev mysigt med både träkåkar och moderna dito. Pocketkamera en mulen dag, inget märkvärdigt, men lite skönt ändå:)

aBoye
0

Fina bilder allihop. HAr man bara med sig kameran finns det massor att fota…

Så här såg det ut på Strandvägen.

/Anna

Robert
0

Snygg bild du har lagt ut Anna! Gillar verkligen komponeringen utav bild, snyggt jobbat.

Du har fått bilden underexponerad vid de detaljer som jag hade velat se mer utav, dvs båtens sida och tamp. Hade du hållt ned kameran och tagit en mätning av ljuset kring båtens sida så hade du fått rätt exponering av objektet, himmeln hade iof blivit överexponerad men det är inte det som är huvudobjektet.

Hälsningar

Robert

Citron
0

Mika, en underbar bild. Mäktigt med byggnaderna i bakgrunden. Men enligt mig så behövs en liten mini-makeover. :-)
Eftersom det är höst, vill man inte ha en allt för färgstark bild. Helst lite tråkig, men inte så man tappar intresset. Man ska kunna titta på fotot länge av beundran. Till det krävs också en ram. En ram gör att ögonen inte "trillar" ur fotot när man tittar på det. Helst en mörk ram eftersom färgerna ska bli lite svagare.

Här är ett exempel på beskrivningen utav min ide. (bifogad fil) 

MVH
- Jim Johansson

Robert
0

Det blev snyggt Jim!

Robert

aBoye
0

Tack Robert. Något att tänka på till nästa gång.

/Anna