Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 389 ggr
aBoye
0

Bildbank

Hej alla,

är det någon som känner till ScandinavianStockPhoto.com? Har någon testat att sälja sina bilder via någon liknande sajt eller via någon bildbyrå? Hur fungerar det? Är det vär ett försök, vad tror ni?

Hälsn. Anna

Citron
0

Jag säljer bilder både på deviantart.com och qlick.se, snart även på flickr.com. Har lyckats sälja några stycken på deviantart.com, men tyvär inga på den svenska qlick.se.

Både deviantart och qlick tar en viss summa utav pengarna man tjänar in på bilderna. Det är ju inte mer än rättvisst. Vill man sälja bilderna själv, kan man ju ordna en egen hemsida och lägga in ett formulär om detta. Sen när du får din första beställning är det bara att framkalla dina bilder och skicka till kunden. Har du inte tillgång till tekniken att framkalla själv så har du ju altlid företag som kan göra det både snabbt och billigt åt dig. Jag rekomenderar Fujicolor till detta, då dom enligt mig har bäst kvalitte på sinna fotopapper. http://www.fujidirekt.se/ :D

Det är mycket svårt att få sinna bilder sålda. Det måste vara aldeles helt perfekt i allting för att den ska bli populär. Tänk dig som om du ska sälja en tavla. Den ska passa in bland tapeter samtidigt som den självklart ska vara väldigt snygg. Självklart ska den också helst vara signerad utav någon känd person.

MVH
- Jim Johansson

aBoye
0

Tack för tips. Ska kolla upp det lite närmare.

Hälsn.Anna