Mitt första pressfoto
Hej !
Jag heter hanna och bor i en stad utanför gbg och strax före kl 20.00 så blev två män skjutna o polisbilar o ambulansen var där ! Och jag gick ut och fotade det och skickade in den till GP men den kom inte med men får vell hoppas på någon annan bild i mitt liv för jag är ju bara 13 :) Men det är hämst för att dom har spärrat av dagiset och min kompis bor i det höghuset aldeles där mordet begicks så att jag ringde till henne och sa det !! Aja hoppas dom får tag på vem som gjorde det , för han är lös …..
Alltid kul när ens pressbild kommer med. Själv har jag också nyss fått en bild publicerad i tidningen när grannhuset brann. Väntar bara på att det ska bli månadens bild så jag får håva in lite cash ;)
Grattis hörrni :)
Jag var nära att få en med bild jag fotade efter ett rån på postkontoret där jag bor men tyvärr hade en av tidningens fotografer lyckats få en likande bild som de istället tog :/
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Över 700 kr är praxis när man ska få betalt när man får en bild publicerad i tidningen.
710 kr låg det på 2008.
#4 Ja här på andra sidan sjön får man inga pengar sådär bara. men det står faktikst på deras sida att man ger dem rätt att publicera utan ersättning. Däremot kan man bli månadens bild (132 euro) och med ännu mera tur årets bild (en ny telefon). Så inte helt fy skam, spciellt eftersom jag faktiskt tror jag kan vinna månadens bild för januari :)