Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 11180 ggr
Staffan
0

Övergivna platser

Ta en titt på bilderna nedan. Det är alltid något kusligt och spännande över bilder från övergivna platser.

Finns det några spännande sådana i närheten av Stockholm som man kan göra en foto-utflykt till?

>> Länk till bilderna

Mvh // Staffan

Robert
0

Hasselblad blev klar med sin byggnad vid fel tillfälle.

Robert

Pia
0

Håller med, det är både fantasieggande och spöklikt, för att inte tala om tragiskt med övergivna platser… På Azorerna fanns det bl a ett riktigt, riktigt stort, ganska modernt hotell vid en stor turistmagnet. Trots det var det helt övergivet och väldigt spöklikt, lite Shining-känsla nästan… Man undrar vad som hände… Tvärr har jag inget bra foto på hotellet i fråga.

mihe
0

Kul idé Staffan Skrattande

KerstinP
0

Det var ett tv program om de övrgivna platserna, efter det har jag kollat upp de här sidorna på nätet. Kusliga bilder.

broderbluff
0

Någon som vet några övergivna platser i skåne?

Robert
0

Malmö var väl tidigare rätt övergiven, men har repat sig nu efter bron ;)

Robert

broderbluff
0

men :P

Fotord
0

:P

Anne
0

Det påminner mig om den här sajten, KiddofSpeed. Det är en tjej som har fotograferat i det mest övergivna som finns: tjernobyl.

Staffan
0

Man kanske skulle gå förbi en järnaffär på lunchen och köpa sig en kofot och ta sig an att med kameran dokumentera Stockholms "undre värld"…. ;)

>> Länk till artikel

// staffan

wirsen
0

Hej alla glada!

Var ute igår och letade lite efter övergivna platser. Att Gotland har många bunkrar och dyl. från militären är ju ett faktum.

Men jag har hittat byggnader och även "gömda" bunkrar långt inne i skog & mark som inte används idag. Ska ut & plåta nu på söndag.

//Niklas

Staffan
0

Grymt!! Hoppas att du vill dela med dig av dina bilder här!

// staffan

Robert
0

wirsen, välkommen till FotoiFokus, hoppas att du kommer att trivas här. Ja, jag vill gärna se dina bilder!

Hälsningar

Robert

Soffie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Övergiven traktor

Robert
0

#14, rostiga prylar är kul. Till nästa gång försök plocka fram detaljer från traktorn, nu stjäl bakgrunden för mycket uppmärksamhet.

När du ändå är igång så utnyttja morgon- eller kvällssol för sådana här rostbilder. Rosten får en härlig orange färg då.

Hälsningar

Robert

Soffie
0

Tack för tipset!! :-) ska ta lärdom

gankis
0

Lite kul att du hade bilder från Kohlswa. Jag har också varit inne i det gamla huset och fotat lite…..

broderbluff
0

Igår besökte jag Fridafors bruk, ett nerlagt pappersbruk som under 1999 var indraget i en massa skandaler om bolagsplundring.

Så här ser det idag

broderbluff
0

En gammal tågstation intill pappersbruket

broderbluff
0

Kontorsbyggnaden

broderbluff
0

bild 4

broderbluff
0

bild 5

broderbluff
0

bild 6

broderbluff
0

Det har verkligen blivit förstört på 7 år

[kobbeuffe]
0

Du har verkligen fångat dysterheten och tystheten i en nerlagd "glömd" gammal industri.

netagirl
0

Ser ganska övergivet ut,men jag tror dom har sommarspel där ibland.

Fotord
0

Skulle gärna sett bilderna i svartvitt också. Gärna ganska hårda.

Norrskenet
0

Är det någon som förstår vitsen med att nästan alla bilder är tagna diagonalt? Är dom inte intressanta i sig eller måste man lägga till någon form av estetik. Jag blev lite less på att alltid försöka att vrida huvudet för att se  dem "rätt" Jag tror att bilder där man vill visa detaljer inte skall "konstlas " till på det viset

broderbluff
0