Dpreview om Canon EOS 400D
Digital Photography Review har testat Canon EOS 400D. På dpreview.com kan du läsa om Phil Askey omdöme om Canons nya systemkamera.
Hälsningar
Robert Hammar
Jag såg också testet och reaktionen på Canon forumet. Dom höll ju på att krevera när Phil sa att bildkvaliten mellan 400D och Nikon 80 var så gott som lika. Genast kom naturligtvis brus i höga ISO och fps upp. Det kanske är så att äger man en D400 så fotar man bara snabba rörliga objekt i dåligt ljus.
Man undrar varför många Canon ägare (som ju äger en mycket bra kamera) alltid blir så upprörda när någon påstår att det kanske finns andra märken som är lika bra. Att det idag finns många fler bra DSLR kameror att välja mellan är ju bara bra för oss som gillar fotografering. Konkurrens ger oss bättre grejor till lägre priser.
Eddie

Min Canon EOS 5D var trasig från kartong full med skit i sökaren, Canons service suger till max, dokumentationen beträffande Canons blixtar är dålig och jag tycker de tillbehör som följer med till Canons objektiv är skrämmande dåligt. Punkter som går att förbättra. Varför bli uppretad på sådant som är dåligt eller går att förbättra?
Hälsningar
Robert
Folk är alltid så patriotiska till sina märken, då de inte vill höra att de köpt fel. Spelar ingen roll om det rör sig om kameror, grillar eller bilar.
Är också GAMMAL canon fan, men har faktiskt tröttnat på plastkänslan, som jag tycker man upplever där. När jag en gång i tiden jobbade med nikons så fick jag en aha upplevelse.
Men Canon har fördelar, mindre, lättare och billigare.
Samtidigt är kritiken att den är för liten för vuxna.
Ändå är ju huvudsaken att användarna av respektive kamera är nöjda, eller hur?
fick faktiskt uppfattningen av den där artikeln att de faktiskt tyckte att de sonys a100 och nikons d80 överträffade 400d, att man kunde hoppats på mer från canon.
Ja Kurtson när jag skulle in på digital marknaden så var det bara Canon som gällde. Tog upp 350D, tittade i sökaren och sedan var den kameran struken från listan. Jag är närmare 50 år med sämre syn så när jag tittade in i sökaren på Pentaxen så var jag halvsåld. Större LCD, och en punkts fokusing så var det klart. Det interesanta är alla negativa kommentarer jag har fått från andra fotografer. Det verkar som om man inte är riktig klok om man inte har Canon eller i andra hand Nikon.
Nä, köp kamera som passar det man vill göra och strunta i vad som är bäst marknadsfört. Alla dom ingångs DSLR som finns ger amatören lika bra bilder.
Eddie