Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 393 ggr
Mandrakonian
0

Jag tänker!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sen jag kom hit till Sverige har min dröm varit att kunna leva så normalt som möjligt. Vissa dagar är bra andra är dåliga , men jag får ett inre lung när jag fotar som liknar det jag hade när jag var ett barn. En känsla av frihet i sinnet som kan tolkas ibland som rent extas Glad. Just nu efter operationen har jag insett att var jag än är, så har jag mina små rum inombords där jag kan se på mitt liv och längta efter det jag älskar mest Min famlj och fotografera Mvh/ Mandrakonian

Här kommer en bild som jag lekte med, Den kallar jag NATURALLY PEACE därför att det bästa i livet kostar inget .

Mandrakonian
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nästa bild är enkelt men jag tänker så här: Vart man än befinner sig , vägarna tar dig hem på ett eller annat sätt.

[mingdie]
0

Mandrakonian. Interesanta perspectiv du har på din fotografering. Jag kanske tycker att första fotot är lite för övergjort men det det är ju en högst personlig syn. Nummer två med ramen som en diabild funkar bra.

Jag vet inte var du kommer ifrån men jag har ett omvänt förhållande till Sverige. Efter att ha bott utomlands i 20 år så känner man sig lite som en främling när man kommer på besök. Pga kostnaden kan vi inte besöka mer än var 4-5 år vilket gör att allt förändras mycket mellan besöken. Men plussidan är att man ser på Sverige, folket, naturen och samhällena på ett helt annat sätt än när man bodde där. Det är som att upptäcka sin barndom igen genom en vuxens ögon. Man ser foto motiv som man inte kunde se förut. Man fotograferar folk i miljöer som man inte skulle ha sett innan.

Nästa år kan vi förhoppningsvis åka på besök igen och den här gången med Dslr kamera vilket skall bli mycket roligt och interesant.

Eddie

mihe
0

Jag gillar första bilden men skulle tagit bort vägskylten och cykeln i ett försök att få den mer harmonisk och med bara det viktigaste i bild. Men det är min åsikt.

Gillar det du gjort med bilden i övrigt.