Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 671 ggr
kristinah
0

Mattias Klum

Var och lyssnade på och såg bilder av Mattias Klum i fredags i Marieham. Jag säger bara det: -Vilken kille. Och vilka bilder. Det går ilningar på kroppen bara jag tänker på vad jag såg och vad han berättade.

Citron
0

Jag skulle gärna villja få höra lite utav vad han berättade? :-)

Här är föresten en artikel från National Geographic om den Svenska Mattias Klum. - Länk

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

montax
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var på en föreläsning med Mattias Klum i början på oktober. Den föreläsningen hette "Med faran i fokus" och Mattias pratade om några av sina fotoexpeditioner i bl a Borneo. Han visade bilder och berättade.

Underbar föreläsare tycker jag. Skrattande  Han bjöd mycket på sig själv och berättade gärna med hela kroppen.  Det skrattades mycket i publiken. Skrattande

Hittade inget om fotoförbud så jag smög upp kameran och tog lite bilder med 1600 ISO.

kristinah
0

Nu då han var i Mariehamn berättade han också om Borneo. Han hade liksom mixat ihop en trilogi, berättade om att han var kontraktsfotograf för National Geografic. Föreläsningen började med en massa ormbilder och historien bakom dessa bilder. Forsatte sedan med bilder om lejon, hur han legat 4,5 m framför en lejonhona som plötsligt lade sig på rygg och tittade på Mattias upp och ner och lät honom ta bilder och sedan stiga upp och lufsa därifrån. Han har en sådan otrolig berättarförmåga, bjuder på sig själv. Har ni bara möjlighet någon gång att lyssna till honom är det verkligen att rekommendera.

Hennum
0

jag skrev ett arbete om honom förra året när ja läste fotografisk bild i skolan Räcka ut tungan

otroligt fina bilder han gör.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan