Fotoskrivare?
Har tänkt på en fotoskrivare länge, då jag inte framkallar mina bilder. Men först har jag några frågor, då jag tänkt åka och kolla på en skrivare idag. Har väl mest kollat på canon.
1. Om jag har en canon-kamera (canon eos 1000d), måste jag då ha en canonskrivare?
2. Har du en fotoskrivare? Om du har det: vad har du för någon? Vad tycker du om den?
3. Ungefär vart ligger priset på fotopapper och patroner?
4. Har du tips på skrivare?
5. Är det något spec. man behöver ha eller är det något man behöver akta sig för att köpa?

Jag har en HP photosmart C5380 som man kan skriva ut foton med.
Provade precis när vi köpt den, och det syntes knappt någon skillnad alls mot orginalet.
Dock drar min väldigt mycket bläck så jag kommer nog av fortsätta beställa hem mina bilder och bara använda min skrivare till text-utskrifter.
Vet att det finns någon liten smidig fotoskrivare ute på marknaden just nu som fått väldigt bra kritik, minns dock inte vilken men det vet säkert någon annan.
~Quila Roze~

Datormagazin gjorde en test på olika fotoskrivare och kom fram till att canon pixma MP610 var den överlägset bästa (i sin prisklass). Den kostar ca 1400:- och är både scanner och kopiator och skrivare och har 5 färgpatroner som är billiga. Jag köpte en mp 980 och är helnöjd med den. Snabb och fina färgbilder ger den.