Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 6962 ggr
Gusthav
1

Lite naturbilder...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer lite naturbilder som jag har tagit, är nybörjare, bara 15 år, så förvänta er inte det bästa Tungan ute

Gusthav
0

En till…

Gusthav
0

Trollskogsbild…hehe :P

Gusthav
0

Fin fågel…

Ylva-Li
0

Första bilden är helt otroligt vacker! Jag blir alldeles trollförd. Vad skulle man inte göra för att ha den som bakrundsbild på datorn.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Gusthav
0

Tack! Glad

Ja, jag kan skicka en större version av den bilden om du vill?

Gusthav
0

Blomma…

Ylva-Li
0

#5 Åh det vore toppen! :) Pm:ar min email. Tror det är lättast om du inte har någonstans att komma åt den.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Gusthav
0

Okej, gör det! ;)

pellepiano
0

Ja bild nummer ett var verkligen väldigt vacker. Smått fantastisk.

GucciDior
0

Även jag var väldigt förtjust i bild nr 1. Så mysiga och varma färger, verkligen hög mysfaktor på den bilden..

Gusthav
0

Tack så mycket till #9 och #10!

laFleur
0

Älskar första bilden! En mycket härlig känsla. Stör mig lite på den utfrätta himlen men helheten är fantastisk!

Bra jobbat!

Hannybee
0

Alla är jättefina, gillar #0 och #2 bäst! :D

Gusthav
0

Tack #13! Glad

jolioo
0

#1 o #2 Asfina kort kan jag säga:D

Gusthav
0

#15 Tack!!

Whispree
0

Den första bilden är underbar, härligt ljus och härliga färger. Det är en bild som verkligen förmedlar en härlig känsla!

Gusthav
0

#17 Tackar! Ja det tycker jag också! Flört

GudinnanLilith
0

Hejsan…jag gillar alla dina bilder…fortsätt fota, du har anlag för detta…använd din magkänsla, du ska inte vara rädd för att ta ovanliga bilder, du har nämligen sinne för det lilla extra bara du litar på dig själv mer….lycka till

Spectabile
0

Den första bilden var kanon :) Men som sagts här tidigare, du är bra på att fota, så fortsätt med det.

palsternackan
0

bild-för-bild-kritik härdå =)

#0 underbaaaaar =D

#1 väldigt grusig, och känns lite avhuggen. annars ganska fin.

#2 aaaningen suddig och säger inte så mycket. Men annars fin.

#3 känns som att du siktat in dig mer på stenen än på fågeln. dock passar stenen in väldigt bra,. Fågeln blev lite suddig, men det är himla svårt att fånga fåglar (kommer från en inte ALLTFÖR duktig 13-åring)

Du har någon grusig inställning på (jag har också lyckats ställa in fel på min kamera några gånger, men minns inte vad effekten hette..). Ändra det så blir de nog bättre!

palsternackan
0

glömde blomman!

#6 fin. Men har du använt något bildredigeringsprogram, för det är en helt klar bild längs blommornas konturer och resten är jättesuddigt. Nog för att makro gör det suddigt. Men inte så väl?

alltså, jag gillar dina bilder.. ger bara lite kritik =)

emms
0

#21 menar du ISO? Om man har för hög ISO när det är ljust så blir det "grusigt" :)

Emma

palsternackan
0

JA! xD *känner mig bäst på kameraspråk här asså xD*

JAg satte på det när jag skulle fota vatten… sen fick jag inte bort det *duktig 13-åring här xD*

MrHyde
0

Tycker om alla dina bilder!! =D
Verkar som att dom flesta andra tycker som jag..#1 är helt klart bäst. ^^
ÄLSKAR den!! Känns så mysig och gameldags på ngt sätt. =D

Undrar om du möjligtvis hade velat skicka den i större format till mig som till #4Skäms hade verkligen uppskattats. :)

Gusthav
0

Tack allihopa! Har inte varit inne här på ett tag så blev lite förvånad över att folk fortfarande skriver i den här tråden! Glad

#22 Jag har bara använt makro på den där och ett redigeringsprogram, fast där har jag bara gjort mer färg i bilden. Så jag antar att det var makron som gjorde bakgrunden suddig, använder en helt vanlig digitalkamera bara…

#25 Tack så mycket!

Tyvärr så har jag inte någon större version av den bilden, Det är bara bara nu på senaste tiden som ja ghar börjat ta med högre resolution. Fast då går det inte att posta bilderna på iFokus… Rynkar på näsanTungan ute

palsternackan
0

#26 ok =) collt, så får aldrig jag till det =)

idaviotti
0

som vanligt så är dina bilder fantastiska, gillar första bilden och nr #6 den var riktigt fin .. kändes lite avhuggen bara men de är ju blomman man ser först. Fortsätt med ditt fotande vetja så hörs vi på msn sen ;) :D

Gusthav
0

#28 Hehe, tack Ida! Glad

JILE
0

GladHej Gusthav, jättefina bilder du tagit.  Känner en kille som är 18år och också intresserad av foto. Gå in på www.chrillphoto.se.

Lycka till med ditt fotande.

Jile

Quiila
0

Wow, nummer ett är helt magisk!

~Quila Roze~

HAPE
0

Jag gillar #3 allra bäst och pricken över i var att fågeln faktiskt inte var skarp. Jag tycker den slår de andra med hästlängder (även om bild 2 kommer nära på andra plats!). Den blev helt plötsligt intressant i stället för bara "fin" eller "härligt ljus". Jag tittar gärna en extra gång på den :)

Gusthav
0

TACK #30,31 och 32! Skrattande