Solnedgång över Med.
Åh, jättefina bosse. Hur går det för er? Hoppas allt är väl.
#0 En magisk bild!

#0 Fantastisk bild, Bosse!
mihe, "he knallar"! Grabbarna har börjat skolan, omsättningen i shopen är 10% av vad det var i fjol. solen skiner, många har drabbats av vad jag kallar "stress allergi" och får röda utslag (hände min fru i söndags), oljan har sjunkit ner ca 50 cm på sandstränderna och man säger att det är en större katastrof än olyckan utanför Alaska och solen går up varje dag och vid ca 18.30 går den ner. Den 20/9 tog jag detta foto kl. 18.37.
ERIR, jag har massor av liknande foto och det finns ibland något som du benämner "magisk" i några.

Härliga solnedgångsbilder bosse har du inte tänkt på att du skulle kunna göra stora bilder/affisher/tavlor av dom å sälja i shopen ?
mvh/bjorsa
Hej Bosse
Hur pass röda är solnedgångarna i verkligheten? Intressant att veta, tycker jag.
Häls
Åsa
bjorsa, det kan vara nåt att tänka på i framtiden, när turisterna återvänder.
Åsa, det är lite grann beroende på nästa dags väder. Just nu är det mycket varmt för årstiden (>30C) och igår var luffuktigheten ovanligt hög. När det är varmt, så är solen mycket, mycket rödare. Du kan se lite grann av det röda på detta foto taget den 6/9. Det enda jag gör med mina solfoton är att jag beskär dom.
bosse
Här är en av orsakerna till att folk har fått allergier tror jag.
After Israeli warplanes bombed the PlastiMed and Plastetech factories at 9 a.m. on July 16, 2006, plastic from the buildings burned for days over Tyre. The impact of the fires, however, will be felt in the area for months to come as international and local organizations begin undertaking comprehensive task of assessing the threat this summer's war posed (and continues to pose) to Lebanon's environment.
http://www.dailystar.com.lb/article.asp?edition_id=1&categ_id=1&article_id=76082
bosse

Snyggt jobbat bosse, bra och färggranna bilder!
Hälsningar
Robert
Helgen är här och det har varit små "blixtskådespel" långt ut över havet, men dom närmsta dygnen förväntas bjuda på lite mer av det vackra och jag ska försöka fånga något på bild. Frågan är vilka värden man ska ställa in "shutterspeed och aperture" på.
bosse