Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 287 ggr
[mingdie]
0

Recension: Pentax DL

Du som äger denna kamera får gärna sätta ditt betyg på den samt skriva en kommentar nedan med positiva och negativa saker.

[mingdie]
0

Jag har använt en Pentax DL i 8 månader och är mycket nöjd med den.

Kameran. Plus. Sökaren är stor och klar. LCD är stor och klar. Bra grepp. AA batterier. Fungerar med nästan alla gamla objektiv. Lätt arbetade knappar och menyer. Minus. Bara P-TTL blixt. Inget batteri grepp.

Funktioner. Plus. Spot mätare. DOF förhands visning. AF ställer in sig bra. Kan använda annan knapp än avtryckaren för AF. ISO 3200. Spegel uppfällnings lås. 3 bild alternativ exponering. Minus. 3 del AF. Långsamare AF. Max 3 bilder burst i RAW.

Bild kvalitet. Pentax DL ger en skarp bild och i mina ögon härliga färger. (Vad man tycker om en olika kamerors färg återgivning är ju subjektivt). Den har väldigt lite brus och även ISO 3200 är mycket användbar. Kit objektivet är väldigt bra för att vara ett budget objektiv. Jag tycker man får mycket kamera för pengarna.

Eddie

Robert
0

Eddie, tack för inlägget. Jag tror säkert att den är till hjälp för den som är på väg att köpa en ny kamera.

hälsningar

Robert

bjorsa
0

Tänkt jag skulle titta på kameran på nätet så gick till pentax.se men kan inte hitta någon pentax DL ?Men skall söka vidare nånstans hittar jag den säkert :-)

mvh/bjorsa

[mingdie]
0

Bjorsa. Pentax DL har nu blivit ersatt med Pentax 100D. Den nya modellen har antiskak och lite andra förbättringar.

Eddie

bjorsa
0

Ok Eddie jag hittade den sen på netonet som har den till försäljning http://www.netonnet.se/item.asp?iid=68077 även pentax 100 d har dom och man kan göra jämförelse på dessa kameror där .

mvh/bjorsa