Örn
Fick örnbesök över tomten så här kommer några bilder först här när kråkan jagar den .
Avståndet är svårt att uppskatta men han var högt uppe å jag använde full zoom 12 ggr och telekonverter 2,2 på och har beskurit bilden en bit de blir ju inga kanonbilder med telekonverter på dimage z5 men man kommer lite närmre
mvh/bjorsa

Bli ju kanske tråkigt med en massa bilder på en gammal örn men har väntat på tillfälle att fota en eller filma en örn filma gjorde jag för flera år sedan men de blev inte mkt att ha då den var så högt uppe å nu när jag skriver så kommer jag ju på att jag borde ju slagit över till video å filmat oxå men den var ju bara här ett kort tag kanske nån minut.
mvh/bjorsa

Jag tycker inte det är tråkigt att se, roligt att du fick bilder på den till slut. Jag har försökt att fota en falk som bor i närheten men inte lyckats, den är för snabb och hus och träd ivägen.
Mvh/cecilia
Mäktigt stora är de i alla fall, grattis till en trevlig upplevelse!
mvh Martin

#7 Att fånga en falk på bilden måste vara hur svårt som helst men en dag kanske den sätter sig med ett byte å då är du där med kameran eller kanske när den ryttlar för visst gör väl falkar de när dom spanar in något byte ?
#8 Tack Marnyman men den var en kort upplevelsen å sedd genom kameran skulle vilja sett den utan oxå men jag är nöjd ändå :-) men som du ser så blir de inga kanonbilder med z5 och raynoxen men såklart de var på hög höjd men sen jag fick raynoxen och har haft den på varje dag å fotat så är jag lite besviken på den fast de kanske är kameran som inte klarar teleläget fullt ut för även min dotter hade problem med bra bilder i full zoom utan konvertern när hon fotade på zoo men på kortare håll går de ju bra .
mvh/bjorsa
Ja, ser att bilderna tappar en hel del i kvalité, förstår också att det är svårt att hinna med allt men nästa gång får du ta lite bilder både med och utan konverter :o)
Och visst är det så, ibland när man ser något genom kameran så missar man delar av upplevelsen, och ibland retar man sig lite på det i efterhand. Man får helt enkelt välja sina tillfällen, och visst går det snabbt när rovfåglarna cirklar förbi.
Gillar din flygformationsflygningsbild riktigt bra, den var läcker!
mvh Martin

häftiga bilder, hit komme ringa örnar… men ang. falkar så hade ni haft toppen chans här i sommar hemma hos mej.. Vi hade 3 falkar som var här varje dag, satt på telefon och el ledningarna och hade jag haft en bättre kamera så hade man kunnat fått jätte vackra bilder på dom.
En falk satt på teleledningen med en råtta liggand över ledningen, där satt den och pickade i sej lite då och då, efter ett tag flög den iväg med råttan,.. tror det var mamma eller pappa falk men sen tror jag att dom andra två var ungar som lärde sej jaga…
Har sett många hökar eller ormvråkar,,är inte säker på vilket det är,,tror det vråk som sätter sej på telefonstolparna lite var stans här i byn. Mörkbrun och ganska stora är dom med rovfågelsnäbb och ögon,, ser lite elaka ut faktiskt..

#10 Jag hann inte skruva av å på konvertern då hade jag missat allt men jag gjorde de häromdan när de var massor av tranor här men har ingen koll på vilka utav bilderna som är med eller utan då jag inte ordnade de direkt efteråt jag är lite ostrukturerad ibland eller oftast :-)
#12 Häftigt med en falk för visst är de väl en falk av något slag vi hade en falk här för flera år sedan men bara en kort stund likaså kraschade de ner en ormvråk på baksidan men han var snabbt iväg oxå för några år sedan men inga bildbevis :-)
mvh/bjorsa

#13 tror du man kan operera in en kamera i pannan och ha avtryckaren i tummen? många gånger skulle det vara lämpligt när man får så där korta besök 
Visst är det fallk på telefonledningen, och visst är det troligt att det är ormvråk du ser på stolparna, de brukar sätta sig på staketstolpar vid ängkanterna.
mvh Martin

#14 Visst ett chip i nacken å trödlös överföring direkt till datorn :-)
mvh/bjorsa

Jag har försökt att ta fågelbilder av rovfåglar men inte lyckats speciellt bra. Så för mig har det blivit mest måsar och sånt lite mer lättfångat. Därför tycker jag att du lyckats förträffligt och fått fina örnbilder. För ett och ett halvt år sedan var min fru på en långresa i Peru och då lyckades hon få bilder på Kondorer i Colcadalen. Häftaiga fåglar med en vingbredd på 4 meter! Här kommer hennes bästa bild
Glasögon med kameran vore väl något…intre helt omöjligt tror jag. Spionerna har det säkert redan. Skulle jag vilja ha.
Snacka om att man skulle ta ögonblicksbilder…ha ha ha
God morgon önskar Mihe
#17 En klassisk kondorbild, man blir riktigt avundsjuk på din fru som fått uppleva det!
mvh Martin

#17 Tack Norrskenet härlig bild på kondoren svävandes på termiken.
#20 Erir fin bild på tranorna dom har tittade även förbi oss å sjöng :-)
mvh/bjorsa

Det är häftigt när man hör tranorna och sedan försöker att spana in dem och knappt kan se dem eftersom de flyger så högt. Så brukar det vara på vårarna när de flyger norrut över dalarna

Mäktiga bilder, bjorsa! Gillade #2, då örnens position var annorlunda där mot de andra bilderna, och mer ovanlig.
Härligt fångat :)
Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#27 Tack Anna den är fotad med en telekonverter som jag nämner i ditt inlägg om "nytt objektiv på s3"
mvh/bjorsa

#2, snyggt fångat, synd bara på kvalitén på bilderna. Tydliga kromatiska skiftningar, dock intressant och se.
Hälsningar
Robert