Converging lines
I mitt fotoprojekt så har jag ett uppdrag där jag ska ta en bild enligt följande:
"Photograph #3. Photograph any object, person, or scene using converging lines to focus attention on your subject."
Se bifogat och tänk dig att jag placerar någon i ringen istället för som nu. Det skulle väl fungera bättre?
Jag ska sticka iväg ut och ta om bilden för jag tror på idén som jag har här ovan, eller ska jag hitta på något annat?
Hälsningar
Robert

Typiskt bra sak att tänka på som vare sig är självklar eller enkel att komma ihåg. Ska bli intressant att se det nya fotografiet.
I just det här fallet hamnar man iofs ganska långt bort i bilden men det blir ändå spännande att se skillnaden.
// staffan

Hehe, då får se till att äta mer gröt… :)
// staffan
#2: Jag tyckte det faktum att du springer gör det roligare. Jag hade nog gillat om du kommit lite närmare kameran för att få det tydligare, men detta är också bra och roligt! Det blir extra roligt om man vet att det är ett självporträtt.
Mvh // Johan

Jag gjorde ett nytt försök på samma plats för att se om det blev bättre. Den här gången exprimenterade jag lite med vitbalansen och med exponeringen genom att använda ett gråkort.
Framför kameran höll jag ett gråkort och ställde in vitbalansen och sedan ställde jag in exponeringen, dvs bländare och stlutartid i det manuella läget.
Här är jag med mina barn. Nu har vi återkommit till samma ställe 5 ggr bara den här veckan, så de var inte så roade.
Hälsningar
Robert

Jösses, skulle nästan ta om alla bilder jag hade i fotoprojekten :)
Robert